مرکبات شهرستان ارزوئیه در راه بازار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: پیش بینی می گردد؛ تا پایان فصل برداشت، بیش از ۱۲ هزار تن محصول برداشت گردد، که تاکنون ۳۰ درصد از محصولات باغات مرکبات شهرستان برداشت و روانه بازار شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ پور عبدالله گفت: سطح باغات مرکبات شهرستان بیش از ۱۰۰۰ هکتار است و ارقام مرکبات شامل: پرتقال(معمولی، ناول، توسرخ، والنسیا)، نارنگی، لیمو لیسبون، لیمو شیرین و در سطح محدودی نارنج و گریپ فروت می باشد و عمده کشت مرکبات شهرستان در منطقه وکیل آباد است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط از هر هکتار باغات این شهرستان بیش از ۱۲ تن محصول برداشت می شود، افزود: پیش بینی می گردد؛ تا پایان فصل برداشت، بیش از ۱۲ هزار تن محصول برداشت گردد، که تاکنون ۳۰ درصد از محصولات باغات مرکبات شهرستان برداشت و روانه بازار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه، تصریح کرد: در فصل برداشت مرکبات برای بیش از ۵ نفر در روز به ازاء هر هکتار کارگر فصلی، اشتغالزایی شده است.

پورعبدالله، گفت: هر کیلوگرم پرتقال ناول در محل باغ به قیمت ۲۲۰۰۰ تومان از کشاورز خریداری می گردد و کشاورزان محصول برداشتی را برای مصرف داخلی شهرستان و سایر استانها ارسال می کنند.

وی در پایان جهت مهار آفات مرکبات خاطرنشان کرد: به کشاورزان توصیه می گردد؛ با جمع آوری و مدفون نمودن میوه های ریخته شده پای درختان، خسارت آفت را در سال های آینده کاهش دهند.

گفتنی است؛ خشکسالی های سالهای اخیر و خسارت آفت مگس میوه مدیترانه تهدیدی برای باغات مرکبات شهرستان محسوب می گردد.

البته به منظور پایش آفت مگس میوه مدیترانه و شکار آن در باغات مرکبات، به کشاورزان قرص های جلب کننده غذایی سراتینکس و سراتی تب توریع گردیده و کشاورزان با نصب تله در باغات اقدام به کنترل وکاهش خسارت آفت نموده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha