رشد ۱۲۸ درصدی صادرات محصولات کشاورزی در ۱۰ ماه گذشته

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در ۱۰ ماه گذشته رشد ۱۲۸ درصدی در صادرات داشته‌ ایم و به دنبال بازارهای هدف جدید در چین و سایر کشورها هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید جواد ساداتی نژاد، گفت: منطقه جنوب کرمان و جیرفت، ظرفیت‌ های فوق‌ العاده بالایی در بخش کشاورزی دارد و سفره رنگین ایرانیان محسوب می‌ شود.

وی افزود: بخش زیادی از تولیدات ما در زمینه امنیت غذایی در این قطب امنیت غذایی کشور تولید می‌ شود.

وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: ظرفیت انسانی و طبیعی این منطقه فضای ویژه‌ ای را در رشد بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

ساداتی نژاد، ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در رشد و بالندگی این منطقه گام‌ های موثری را برداریم.

وی عنوان کرد: امسال در تولید مرکبات ۷ درصد افزایش داشتیم و برای تنظیم و تعادل در بازار به سمت بازارهای هدف صادراتی رفته‌ ایم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته رشد ۱۲۸ درصدی در صادرات داشته‌ایم و به دنبال بازارهای هدف جدید در چین و سایر کشورها هستیم، که توافقنامه های صادرات مرکبات با چین به امضا رسیده است.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برای حل مشکل آفات در جنوب کرمان کمیته ویژه راه‌ اندازی شده است، خاطرنشان کرد: عملکرد این کمیته نتیجه‌ بخش بوده است.

وی با تاکید بر لزوم افزایش جذب سرمایه‌ گذار در بخش کشاورزی گفت: از تمام سرمایه‌ گذاران دعوت می‌ کنیم در زنجیره ارزش بخش کشاورزی سرمایه‌ گذاری کنند، وزارت جهاد کشاورزی نیز با کمک بانک کشاورزی و تبصره ۱۸ از سرمایه‌ گذاران حمایت خواهد کرد.

وزارت جهاد کشاورزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha