افتتاح کارگاه قالیبافی ویژه زنان سرپرست خانوار در کهنوج

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان از افتتاح کارگاه قالیبافی و گلیم‌ بافی به‌ منظور ارائه آموزش‌ های قالیبافی به زنان سرپرست خانوار در جهت توانمندسازی خانواده‌ های تحت حمایت کمیته امداد در شهرستان کهنوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ناصر عسکری نژاد در مراسم افتتاح این کارگاه قالیبافی و گلیم‌ بافی در روستای سفید مراد شهرستان کهنوج که با حضور امام‌ جمعه و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد، با بیان اینکه یکی از سیاست‌ های کاری کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار است، گفت: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با نام سال "تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال آفرین" یکی از کارهایی که این نهاد دنبال می‌ کند، ایجاد شغل‌ های پایدار است و لازمه ایجاد شغل پایدار داشتن دانش و برخورداری از آموزش کافی در شغل است.


وی ادامه داد: بر اساس استعداد سنجی‌ های انجام‌ شده در روستای سفید مراد یکی از استعدادهای این منطقه و توانایی‌ هایی که زنان سرپرست خانوار و دختران در این روستا دارند، بحث قالیبافی و استفاده از این هنر در جهت کمک به معیشت خانواده و همچنین حفظ این هنر اصیل و قدیمی است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان خاطرنشان کرد: بنا داریم به‌ صورت منطقه‌ ای با استفاده از ظرفیت کارشناسان و اساتید مجرب کمیته امداد، دوره‌ های آموزشی به‌ روز و جدید قالیباقی و گلیم‌ بافی برای متقاضیان روستاهای مختلف در یک منطقه برگزار کنیم، تا علاوه بر کمک به معیشت خانواده‌ های تحت حمایت این هنر اصیل را نیز در منطقه پرورش دهیم.


عسکری نژاد ابراز امیدواری کرد: امیدواریم خروجی برگزاری این جلسات و آموزش‌ ها، اجرای طرح‌ های اشتغال آفرینی باشد، که یک درآمد ثابتی را در خانواده‌ ها شاهد باشیم، تا بتوانند گوشه‌ ای از مشکلات و مسائل مربوط به معیشت خود را از این راه برآورده کنند.


وی بابیان اینکه این نهاد حمایت همه‌ جانبه‌ ای از طرح‌ های اشتغال می‌ کند، تصریح کرد: امیدواریم با اجرای این طرح‌ ها شاهد این باشیم، که روز به‌ روز فقر و محرومیت از چهره این مناطق زدوده شود.


مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه هم‌ اکنون ۲۰۰ نفر از بانوان تحت حمایت کمیته امداد کهنوج در این کارگاه مشغول آموزش هستند ،افزود: بر اساس برنامه‌ ریزی انجام‌ شده بنا داریم هزار نفر از مستعدین اشتغال درزمینهٔ قالیبافی را آموزش دهیم و پس از ارائه آموزش‌ های لازم با در اختیار قرار دادن دار قالی و مواد اولیه قالیبافی، زمینه بازار مناسب برای فروش تولیدات آن‌ ها را نیز فراهم کنیم.


عسکری نژاد اظهار کرد: هدف اصلی کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌ های تحت حمایت است تا این خانواده‌ ها بتوانند با عزت نفس روی پای خود بایستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha