چه کودکانی بیشتر در معرض کمردرد قرار دارند؟

متخصص ارتوپدی با تأکید بر اینکه کمردرد در بچه‌ها را باید جدی گرفت، گفت: کودکان چاق و کودکانی که مشکلات روانی و اجتماعی داشته بیشتر در معرض بروز کمردرد هستند.

مرتضی رجایی   در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت  در مورد موضوع کمردرد و کودکان گفت: کمردرد می‌تواند در هر سنی ایجاد شود و هر چه سن از 4 سالگی تا 65 سالگی افزایش می‌یابد میزان شیوع کمردرد هم بیشتر می‌شود پس بیشترین میزان کمردرد در میانسالگی و سنین بعد از آن است ولی با این حال در سنین پایین هم کمردرد شیوع بالایی دارد.

وی افزود: برخی مطالعات در شمال ایران نشان داده که در سنین نوجوانی از هر صد نفر حدود 15 نفر کمردرد دارند که البته دلیل عمده این کمردردها کشیدگی و آسیب‌های خفیف در عضلات و مفاصل کمر است.

متخصص ارتوپدی تأکید کرد: کمردرد در بچه‌ها را باید جدی گرفت و یک پزشک حتماً باید آنها را معاینه کند ولی در بچه‌هایی که طولانی‌مدت در یک وضعیت نامناسب تلویزیون نگاه می‌کنند همچنین کودکانی که مشکلات روانی و اجتماعی داشته بیشتر در معرض بروز کمردرد هستند.

 رجایی خاطرنشان کرد: بچه‌هایی که به طور حرفه‌ای ورزش می‌کنند و یا کودکانی که چاق هستند و سابقه کمردرد در فامیل آنها وجود دارد احتمال ابتلا به کمردرد در آنها بیشتر است.

وی با بیان اینکه چاقی یکی از دلایل ایجاد کمردرد تصریح کرد: اگر فردی اضافه وزن دارد و مبتلا به کمردرد است با ورزش می‌تواند از مشکلات دیگری مانند کمردرد مثل دیابت و بیماری‌های قلبی نیز جلوگیری کند.

چه کودکانی بیشتر در معرض کمردرد قرار دارند؟

این متخصص ارتوپدی  عنوان کرد: رسیدن به وزن طبیعی آسان نیست اما کم کردن 10 درصد وزن می‌تواند بسیار به سود سلامتی باشد.

رجایی خاطرنشان کرد: میزان کمردرد در افراد سیگاری بیشتر است و برخی معتقدند دلیل آن این بوده که سیگار با انسداد عروق کوچک در خونرسانی به دیسک اختلال ایجاد می‌کند لذا ترک سیگار به کاهش کمردرد کمک کرده و این مهمترین کاری است که افراد سیگاری جهت حفظ سلامتی‌شان می‌توانند انجام دهند.

گفتگو:اعظم شعبانپور واقف

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha