نمایندگان برای بهبود اقتصاد کشور طرح ارائه دهند

سردبیر خبرگزاری طبنا زنجان گفت: در حال حاضر مهمترین اولویت کشور اقتصاد و گره‌گشایی امورات جاری کشور است که باید نمایندگان مجلس بتوانند طرح درستی برای اقتصاد، رفع رکود، تورم تنظیم و تدوین کرده و ارائه نمایند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،زهرا نوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی موج رسا، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از طریق انتخابات و رأی مردم در مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کنند وظیفه‌ای هم دارند که از مهمترین وظیفه آنان قانون‌گذاری و نظارت بر امورات جاری دولت، نظارت بر عملکرد مسئولین دولتی و اجرایی است چرا که این نمایندگان دولت در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌های کلان جامعه از قدرت لازم برخوردارند.

وی افزود: نماینده مجلس باید نسبت به حوزه انتخابیه خود اشرافیت کامل داشته باشد و مشکلات و دغدغه حوزه خود را بدرستی شناسایی کند و نسبت به رفع آن مشکلات با روش‌های درست اقدام نماید.

سردبیر خبرگزاری طبنا(سلامت) زنجان در پاسخ به سوالی اذعان کرد: در حال حاضر مهمترین اولویت کشور اقتصاد و گره‌گشایی امورات جاری کشور است که باید نمایندگان مجلس بتوانند طرح درستی برای اقتصاد، رفع رکود، تورم و....تنظیم و تدوین داشته کرده و ارائه نمایند.

وی در بخشی دیگر در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه نظارت مردم بر عملکرد نمایندگان، بیان کرد: بنظر بنده وقتی در قانون اساسی یا آئین‌نامه داخلی مجلس مشخص نشده که در صورت محکومیت یا تخلف یک نماینده مجلس چگونه باید با آن برخورد کرد بنابراین نمی‌شود مردم بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشند.

نوری گفت: اگر بپذیریم نماینده هر شهر معرف شخصیت مردم آن شهر است و برای شهرهای دارای رفتار منطقی، موکلین آنها معرف بهتری از شخصیت آنها خواهند بود و نمایندگانی که نتوانند در دوران نمایندگی خود همچنان پشتوانه مردمی را حفظ کرده و حتی اقبال عمومی نسبت به خود را افزایش دهند در پیگیری شعارهای مطرح کرده چندان توفیقی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: چراکه این نمایندگان به وسیله رأی مردم انتخاب می‌شوند، ایجاب می‌کنند که همیشه خود را وامدار مردم بدانند.

وی ادامه داد: همانگونه که یک وکیل برای رأی آوردن باید به رأی و نظر مردم توجه داشته باشد، بعد از انتخاب شدن نیز باید برای رأی و نظر مردم احترام قائل شود و به تعبیر دیگر اگر یک کاندیدای مجلس شورای اسلامی قبل از انتخاب شدن باید به تمام معنی زبان باشد، پس از انتخاب شدن و وکیل شدن باید به تمام معنی گوش باشد.

سردبیر خبرگزاری طبنا (سلامت) زنجان گفت: نماینده‌ای که ارتباط خود را با مردم قطع کند و بسترهایی برای انتقال درخواست‌های مردم فراهم نکند در قانونگذاری، پیگیری امور مردم و نظارت بر قوای مجریه و قضائیه فرد موفقی نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نماینده‌ای که بعد از انتخاب شدن راه خود را از راه مردم جدا کند و در شادی‌ها و مصیبت‌ها با مردم همراه نباشد نمی‌تواند در بین مردم جایگاه خود را حفظ کند، خاطرنشان کرد: در عین حالی که یک نماینده برای شنیدن و توجه کردن به خواست‌های فردی افراد باید وقت بگذارد باید برای پیگیری‌های کلی و کلان حوزه انتخابیه نیز توجه جدی داشته باشد.

نوری با اشاره به اینکه مردم همیشه از جواب‌های منفی یک نماینده خوشحال نخواهند شد و در بسیاری از موارد اگر جواب‌های منفی یک نماینده توأم با صداقت و توجیهات منطقی باشد بمراتب از پاسخ‌های مثبت ولی غیر واقعی، شیرین‌تر و راضی کننده‌تر خواهد بود، گفت: مردمی بودن و تواضع نماینده به مردم جرأت و جسارت می‌دهد تا بدون واسطه خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود را به وی منعکس نمایند و بین خودشان و نماینده حجابی قائل نشوند.

نوری در خصوص شفافیت رأی نمایندگان اذعان کرد: پنهان ماندن آرای نمایندگان کشور در تصمیمات، آن هم در مسائل دارای اهمیت که در زندگی و معیشت مردم کشور به طور مستقیم یا غیر مستقیم تاثیرگذار است، هیچ‌گاه به نفع کشور نیست و مردم حق دارند از تصمیمات نمایندگان خود آگاه شوند و بدانند در مجلس چه می‌گذرد و نماینده انتخابی‌شان در جهت رفع نیازها و مسائل جامعه، چه تصمیماتی می‌گیرد.

وی تصریح کرد: وقتی نماینده هم بداند رأی وی اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی خواهد شد و باید در برابر آن تصمیم جوابگوی مردم خواهد بود، قطع به یقین در آرای خود با حساسیت بیشتر ورود می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha