دوستدران کویر لوت در فهرج ایستگاه حامیان کویر برپا کردند

مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فهرج از راه‌ اندازی ایستگاه حامیان کویر لوت به منظور معرفی این بیابان و حفاظت از این عرصه جهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمید وحید زاده گفت: در ایستگاه حامیان بیابان لوت در فهرج، بروشورهای اطلاع‌ رسانی و اقدامات فرهنگی در زمینه نریختن زباله از طرف گردشگران و همچنین اثرات و پیامد ریختن زباله در کویر لوت و طبیعت به گردشگران ارائه می شود.

وی به اجرای مسابقه فیلم، عکس و نقاشی از جاذبه‌ های گردشگری شهرستان  فهرج به مناسبت نوروز ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۰ نفر از گردشگران و مسافران نوروزی در این مسابقه شرکت کرده‌ اند و این مسابقه تا پایان تعطیلات نوروز امسال ادامه خواهد داشت.

به گفته مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان فهرج؛ اجرای مسابقات آفرود، شتر سواری، اسکی روی شن، موسیقی‌ های آئینی و سنتی در این منطقه باعث شده است که تعداد زیادی از مسافران به این منطقه سفر کنند. 

وحید زاده خاطر نشان کرد: نمایشگاه صنایع‌ دستی نیز در قالب ۲۰ غرفه در محور فهرج ـ زاهدان و فهرج ـ  چابهار برپا شده است که محصولات تولیدی هنرمندان این شهرستان را به معرض نمایش و فروش بازدید کنندگان گذاشته است.

گفتنی است؛ دشت لوت دشتی بیایانی در جنوب شرقی ایران است. این دشت، با مساحتی بیش از ۴۰ هزار کیلومتر مربع (شامل عرصه و حریم) در بین بخش‌ هایی از استان های: کرمان، سیستان و بلوچستان و زاهدان قرار دارد و با مساحتی در حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر، حدود ۱۰ درصد از وسعت خاک ایران را دربر گرفته‌ است.

کویر لوت، بیست و هفتمین بیایان بزرگ دنیا به شما می رود. کویر لوت به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران و بیست‌ و یکمین اثر کشورمان یکشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ازسوی کمیته جهانی یونسکو ثبت جهانی شد.

دوستدران کویر لوت در فهرج ایستگاه حامیان کویر برپا کردند    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha