تحقق ۵۰ درصدی بازسازی آب‌بندان‌های استان‌های شمالی

بیش از ۵۰ درصد هدف بازسازی و مرمت آب‌بندان در استان‌های شمالی کشور محقق شده است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیر کل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه نشست امروز معاونت آب وخاک که در نخستین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: برای سال جاری، بازسازی آب‌بندان را در سطح ۲۶۰۰ هکتار پیش‌بینی کرده‌ایم.

رضا سرافرازی افزود: امسال تقریبا ۱۳۳ میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای بازسازی آب‌بندان‌های استان‌های شمالی کشور تخصیص یافته، اما تنها بخش کمی از اعتبارات استانی این طرح تامین شده است.

وی تصریح کرد: طرح مرمت آب‌بندان‌های استان‌های شمالی در حال اجرا است و اگر اعتبارات استانی تخصیص یابد، امسال این طرح در سطح ۲۶۰۰ هکتار انجام می‌شود.

سرافرازی افزایش حجم آب، تنظیم و مصرف بهینه آب برای استفاده در کشت دوم را از اولویت‌های طرح بازسازی آب‌بندان عنوان کرد و اظهار داشت: این آب‌بندان‌ها چند منظوره هستند و برای پرورش آبزیان و ماکیان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیر کل دفتر امور آب وزارت جهاد کشاورزی گفت: بازسازی آب‌بندان با مشارکت و همیاری بهره‌برداران مالک انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آب‌بندان‌هایی که ما در بازسازی آن هزینه نکرده‌ایم و مدیریت و هزینه‌های مرمت آن بر عهده خود مالکان است، ممکن است بیشتر برای پرورش آبزیان استفاده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha