به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، حمایتمیرزاده با انتقاد از تنوع مدارس، گفت: رسالت آموزشوپرورش، تربیت دانشآموزانی است که بتوانند در آینده مستقل باشند و با افراد جامعه و خانواده خود تعامل مناسبی ایجاد کنند.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورایاسلامی با بیان اینکه همه افراد جامعه در یک فضا و محیط زندگی میکنند، تصریح کرد: همانطور که در کشور افراد با بهرههوشی کم یا زیاد در کنار هم زندگی میکنند باید دستهبندی مدارس تیزهوشان، استثنایی و... از میان برداشته شود زیرا کودکان استثنایی با ادامه این روند آموزشی در آینده با مشکل برقراری ارتباط مواجه میشوند.
میرزاده با بیان اینکه وجود مدارساستثنایی مانع پرورش افراد اجتماعی میشود، تاکید کرد: همانطور که کودکان کمهوش و تیزهوش کنار هم زندگی میکنند نیاز است در مدرسه نیز در یک گروه و با هم فعالیتکنند، درحالی که نظام آموزشی در چندین دهه گذشته برای چنین اقداماتی هیچ تلاشی نکرده است.
وی با انتقاد از عملکرد آموزش و پرورش، گفت: این وزارتخانه باعث ایجاد تنوع در مدارس شده است و همین موضوع مشکلات بسیاری ایجاد میکنند نظیر پرورش دانشآموزان متوقع ، چرا که این دانشآموزان انتظار دارند با توجه به اینکه در مدارس تیزهوش بودهاند به راحتی به شغل مناسب دست یابند در نتیجه مسائلی نظیر بیکاری، افسردگی و فرارمغزها به وجود میآید.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرحی مبنی بر کاهش تنوع مدارس آماده میشود البته برخی از دانشآموزان به معنی واقعی توانایی یادگیری دروس را ندارند که برای این عزیزان باید در مدارس عادی کلاسهای خاص با معلمانویژه دایر شود .
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش به جای برخی آزمونهای غیراستاندارد جهت طبقهبندی دانشآموزان تحت عناوینی مانند تیزهوش، کندذهن و...در مراکز استانها مدارسی برای دانشآموزان کاملا ناشنوا، و نابینا بسازن، ادامه داد: در برخی از روستاهای دورافتاده ممکن است مدرسهای وجود نداشته باشد و نیاز است با شبانهروزی کردن مدارس موجود مشکلات این چنینی را حل کرد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان، افزود: در مدارس کشور کمبود مشاوره و روانشناس وجود دارد در حالی که با کمک این افراد میتوان بسیاری از مشکلات دانشآموزان استثنایی را بدون اینکه کودکان متوجه مشکل خود شوند حل کرد؛ بنابراین ایجاد مدارس جدید و متنوع مفید نیست و فقط موجب افزایش هزینه میشود.
نظر شما