کد خبر: 220526
۷ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۳۲
تعطیلی حفاری ها تا نیمه مهر ماه

بر اساس دستور شهردار شیراز و مصوبه شورای معاونین شهرداری، ستاد هماهنگی آغاز سال تحصیلی جدید با محوریت معاونت محیط زیست و خدمات شهری و حوزه های تابعه و حضور معاونت حمل و نقل و ترافیک، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، حراست و بازرسی شهرداری، نمایندگان مناطق 11 گانه شهرداری شیراز و همچنین مدیران نواحی چهارگانه آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، روح الله خوشبخت با تأکید بر اهمیت ارائه هر چه بهتر خدمات و حفظ رفاه و آرامش شهروندان در روزهای آغازین مهر ماه عنوان کرد: معتقدیم همکاری و همراهی آموزش و پروزش و مجموعه های مختلف شهرداری شیراز می تواند بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را با روندی بدون چالش و آشفتگی همراه کند و آرامش و رفاه را برای شهروندان شیرازی به دنبال داشته باشد.

خوشبخت با اشاره به اینکه برنامه ریزی دقیق برای تردد و رفت و آمد دانش آموزان در روزهای نخست مهر ماه بخش مهمی از مشکلات و مسائل احتمالی را بر طرف می کند، اظهار کرد: حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه ۱۰ شهریور ماه جلسه ای با حضور مدیران مناطق چهار گانه آموزش و پروزش، معاون حمل و نقل و ترافیک و سایر بخش های مربوطه تشکیل و موارد لازم برای برقراری هماهنگی و نظم در این زمینه بررسی و نتیجه گیری شود.

معاون شهردار شیراز از شهردارن مناطق یازده گانه شیراز خواست هر گونه حفاری را تا ۱۵ مهر ماه تعطیل کرده و تا ۲۵ شهریور نیز آنچه را از حفاری های گذشته به جا مانده مرمت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه سال جاری به عنوان نهضت خدمات شهری نامگذاری شده و اقداماتی همچون لکه گیری آسفالت در سایر نقاط شهر در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: شهرداری های مناطق این اقدامات را در بازه زمانی باقی مانده تا شروع سال تحصیلی به مسیرهای منتهی به مداری معطوف کنند.

مناسب سازی محیط و فضای شهری و آموزشی از دیگر موارد مورد تأکید معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردای شیراز در این جلسه بود که بر این اساس مقرر شد مجموعه خدمات شهری در حوزه های فضای سبز، زیبا سازی، سازمان پسماند، ایمنی و آتشنشانی و ... به ابعاد مختلف این موضوع ورود کند.

خوشبخت در ادامه به زشتی زدایی از دیواره های شهری به ویژه در نزدیکی مدارس، زیباسازی فضاها، شست و شوی مدارس، جمع آوری نخاله های ساختمانی در اطراف مدارس ، توجه به فضای سبز مدارس، اصلاح و ترمیم دکه های مطبوعاتی، جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر در اطراف مدارس، و سایر موارد تأکید کرد.

او همچنین با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی در مدارس از رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی خواست همچون گذشته بازدید میدانی از مدارس و تذکر برای رفع مشکلات احتمالی را در دستور کار قرار داده و علاوه بر این با برگزاری جلساتی برای متولیان و مدیران مدارس نکات مهم ایمنی را به این عزیزان آموزش دهند.

معاون شهردار شیراز با اشاره به همزمانی آغاز سال تحصیلی با میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و هفته گرامی داشت دفاع مقدس بر لزوم توجه به موضوعات فرهنگی نیز تأکید کرد و از معاونت فرهنگی شهرداری خواست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha