حیات هلیل رود به معنای زندگی و اقتصاد جنوب کرمان است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کم آب شدن آن اثر منفی گذاشته است، تاکید کرد: اینکه در بالا دست با هر هدفی سدی ساخته شود، اما اقتصاد مردم اینطور آسیب ببیند، توجیه اقتصادی ندارد و حیات هلیل رود به معنی زندگی و اقتصاد مردم منطقه و حل مشکلات آنها است.

به گزارش خبرگزاری طبنا از کرمان؛ ابراهیم عزیزی در پایان سفر کمیسیون امنیت ملی مجلس به جنوب کرمان با اشاره به اینکه این اولین سفر کمیسیون امنیت ملی به استان کرمان بود، گفت: اولین اقدام لازم شناخت کاملی از جغرافیای جنوب کرمان بود که با بهره گیری از ظرفیت بالگرد گشت هوایی در منطقه انجام شد و موجب شد شناخت کاملی از جغرافیای جنوب کرمان داشته باشیم.

وی افزود: نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد نیز به نمایندگی از دستگاه های اجرایی مسائل، مشکلات و خواسته های به حق مردم که تامین کننده امنیت در همه ابعاد بودند، را مورد تاکید قرار داد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، ضمن تشریح ابعاد مختلف این سفر، بررسی مسائل مختلف مثل تردد قاچاقچیان سوخت، انسان، سلاح و دیگر ابعاد، به درخواست مردم منطقه اشاره و اظهار کرد: زندگی مردم، معیشت و اقتصاد این منطقه سال ها به رودخانه هلیل گره خورده و خشک شدن آن اثر منفی گذاشته است.

عزیزی بیان داشت: هلیل رود دغدغه تمام مردم جنوب کرمان است؛ چرا که زندگی مردم، معیشت و اقتصاد این منطقه سال ها به رودخانه هلیل گره خورده و کم آب شدن آن اثر منفی گذاشته است.

وی تصریح کرد: اینکه در بالا دست با هر هدفی سدی ساخته شود، اما اقتصاد مردم اینطور آسیب ببیند، توجیه اقتصادی و … ندارد و حیات هلیل رود به معنی زندگی و اقتصاد مردم منطقه و حل مشکلات آنها است.

رئیس کمیسیون ملی مجلس اعلام کرد: قطعا کمسیون امنیت ملی؛ وزیر نیرو و وزیر جهاد را دعوت خواهد کرد تا موضوع را بررسی کنیم و راهکارهای حل مشکل مردم جنوب کرمان را احصا کنیم و با یک روندی که اجرایی هم باشد بتوانیم حیات لازم را به این رودخانه بدهیم.

عزیزی اضافه کرد: جلسه شورای تامین شهرستان های جنوب کرمان هم تشکیل شد و مسائل و مشکلات متعددی در این جلسه مطرح شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین در مرکز استان نشست های تخصصی خواهیم داشت و جلسه شورای تامین استان را برگزار می کنیم و یک جمع بندی در استان و یک جمع بندی در تهران روی موضوعات مهمی که بخشی از آن با قانون گذاری و بخشی اصلاح قوانین و بخشی هم پیگیری از طریق دولت است دنبال می کنیم تا مسائل و مشکلات جنوب کرمان حل و فصل شود.

عزیزی ابراز داشت: یک بخشی را هم به فرمانده‌ هان و مسئولان و رده های مختلف تامین امنیت یادآور می‌ شویم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: می توانم این نوید را دهم که اولین سفر به کرمان منجر فرصتی برای تقویت و توسعه زیرساختهایی که امنیت ساز هستند و رضایت مردم عزیزمان را در بر خواهد داشت، خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha