رونق صادرات انجیر از گمرکات فارس

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رونق صادرات انجیر از گمرکات این استان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری 279 تن انجیر از گمرکات استان فارس صادر شده است که بیش از چهار برابر مجموع کل صادرات سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، سمیه سلیمی با بیان اینکه ارزش محموله های انجیر صادر شده حدود 838 هزار دلار برآورد می شود، اظهار کرد: میزان کل انجیر صادراتی ایران از مبادی گمرکی کشور در طول بهار امسال 1419 تن به ارزش چهار میلیون و 252 هزار دلار اعلام شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس آمار ها در سال 1402 بیش از 19 هزار تن انجیر به ارزشی بالغ بر 56 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است، اظهار کرد: انجیر تولیدی شهرستان استهبان سهم حدود 90 درصدی از صادرات این محصول را به خود اختصاص داده است.

سلیمی با اذعان به اینکه انجیر استهبان، یکی از 6 محصول ثبت شده در نظام میراثی کشاورزی با اهمیت جهانی در ایران است، ابراز کرد: حدود 75 درصد از انجیر خشک این شهرستان به کشورهای چین، هنگ کنک، ویتنام، هند، مالزی، تاجیکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر و مابقی در داخل کشور مصرف می شود.

وی با اشاره به سطح حدود 26 هزار هکتاری انجیرستان های شهرستان استهبان بیان کرد: برای سال جاری تولید 18 هزار تن انجیر خشک در این شهرستان برآورد شده است که ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری در این زمینه فراهم است.

سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با یادآوری وجود دو زنجیره ارزش تولید انجیر، سه واحد فرآوری و 10واحد بسته بندی انجیر به صورت کارگاهی و کارخانه ای در شهرستان استهبان، افزود: وجود این توانمندی ها بستری مناسب برای صادرات انجیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha