۷۰۰ سالمند دارای بیماری صعب العلاج مددجوی کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۷۰۰ سالمند دارای بیماری خاص و صعب العلاج مددجوی کمیته امداد استان زنجان هستند و که از خدمات کمیته امداد بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، روح اله صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقاء سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸ هزار و ۷۸۶ سالمند مددجوی کمیته امداد استان زنجان هستند، گفت: این افراد شامل ۱۸ درصد از کل سالمندان استان است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه از کل سالمندان تحت حمایت کمیته امداد ۷ هزار و ۶۶ نفر ساکن شهر و ۱۱ هزار و ۷۲۰ نفر ساکن روستاها هستند، افزود: این آمار شامل ۴۰ درصد از کل مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است.

صالحی با اشاره به اینکه برخی از سالمندان به علت کهولت سنی دارای بیماری نیز هستند، اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود تعداد سالمندان دارای بیماری خاص و صعب العلاج در استان ۷۰۰ نفر است که از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

وی با اشاره به خدمات تکریمی کمیته امداد در حمایت از سالمندان نیز گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقای سطح عزت‌نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

مدیرکل کمیته امداد زنجان گفت: بازدید از مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار از جمله خدماتی است که در حمایت از این گروه هدف ارائه می شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha