هدف گذاری ایجاد فرصت شغلی برای ۳۵۰۰ مددجوی زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، گفت: کمیته امداد استان زنجان در سال جاری برای اشتغالزایی ۳۵۰۰ مددجو هدفگذاری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
روح اله صالحی؛ روز سه شنبه(۱۶ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه توانمند سازی افراد نیازمند یکی از اهداف کمیته امداد است،اظهار کرد: سال گذشته ۴هزار و۴۰۰ شغل با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک های دستگاه های مربوط به همت کمیته امداد در استان زنجان ایجاد شده است که امسال برای اشتغالزایی ۳۵۰۰ مددجو هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان زنجان موفق به کسب رتبه نخست کشور در تحقق برنامه اشتغال شد،تصریح کرد: این نهاد همچنین رتبه پنجم کشوری را در جذب منابع از آن خود کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، با اشاره به برگزاری جشن توانمندسازی ۲ هزار خانواده در سال گذشته افزود:امسال نیز پس از پایش و رصدهای مربوطه برای یک هزار و ۶۰۰ نفر از افراد تحت پوشش جشن توانمندسازی برگزار می شود.

صالحی با بیان اینکه هزار و۳۷۷ نفر در قالب برنامه های اردویی زیارتی با رویکرد پرورشی تربیتی به مشهد مقدس اعزام شدند، افزود: در حوزه غنی سازی اوقات فراغت برای خانواده های تحت پوشش برنامه هایی در این مجوعه تدارک دیده شده است و در چهار ماهه نخست امسال ۳۲۰ نفر به اردوهای زیارتی اعزام شدند.

وی با اشاره به بهره برداری از کلینیک تخصصی مشاوره رز در استان و شهرستان ها اشاره کرد و گفت:ارائه مشاوره های تخصصی برای خانواده های تحت پوشش از مهمترین اقدامات این کلینیک می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به کسب رتبه اول سرانه دریافتی ایتام در کشور اشاره کرد و گفت:میانگین سرانه ایتام در کشور یک میلیون و ۵۰ هزار تومان بوده که در استان این عدد به دو میلیون و ۱۵۰ هزار تومان می رسد.

صالحی با اشاره به تعداد حامیان ایتام در زنجان ادامه داد: تا امروز ۴ هزار حامی جدید را به جمع حامیان اضافه کردیم که تلاش می کنیم ۸ هزار حامی جدید به این تعداد اضافه شوند.

وی با بیان اینکه ۴۷ هزار زنجانی تحت حمایت کمیته امداد این استان هستند،خاطرنشان کرد:۱۵ هزار و ۴۰۰نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد استان زنان سرپرست خانوار هستند که تلاش میکنیم امسال برای ۸۰۰ نفر از این بانوان اشتغالزایی کنیم‌.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha