ثبت‌ نام کتب درسی پایه‌های ورودی اول و هفتم آغاز شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از آغاز ثبت‌نام سفارش کتب درسی پایه‌های تحصیلی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) با اشاره به وضعیت ثبت‌نام کتب درسی پایه‌های ورودی اول و هفتم، اظهار کرد: ثبت‌نام کتب درسی پایه‌های ورودی اول ابتدایی و هفتم متوسطه آغاز شده است و تا دهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به آمار ثبت‌‎نام کتب درسی تا این لحظه، به نظر می‌رسد خانواده‌ها جدیت لازم برای این موضوع ندارند و لازم است هرچه سریع‌تر نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند و این مسئله را به روزهای پایانی ثبت‌نام موکول نکنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مسیرهای ثبت‌نام کتب درسی تصریح کرد: درگاه‌های my.medu.ir ، my.gov.ir و سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس‌های irtextbook.ir یا irtextbook.com برای ثبت‌نام کتب درسی در دسترس خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان میان‌پایه گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام کتب درسی میان‌پایه تا چهارم تیرماه بود و در حال حاضر، کتب ثبت‌نام شده در مسیر توزیع قرار دارد؛ همچنین سامانه بار دیگر برای اولیا و دانش‌آموزانی که موفق به ثبت سفارش کتب درسی نشده‌اند باز خواهد شد تا هیچ دانش‌آموزی در ابتدای سال تحصیلی جدید بدون کتاب نماند.

ابراهیمی ادامه داد: مدیران مقاطع مختلف تحصیلی، تلاش کنند تا با ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان به صورت گروهی، این اقدام را در کم‌ترین زمان ممکن تکمیل کنند و امکان بروز خطا را به حداقل برسانند. تاکنون ۹۵ درصد دانش‌آموزان میان‌پایه نسبت به ثبت کتب درسی اقدام کرده‌اند و این آمار برای مجموع دانش‌آموزان بالغ بر ۷۵ درصد است که امیدواریم با دریافت هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه دهم، اتمام فرایند انتخاب رشته آن‌ها و تسریع روند ثبت‌نام کتاب پایه‌های اول و هفتم، هرچه زودتر به پوشش صددرصدی برسیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha