حضور بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌ آموز کرمانی در سال تحصیلی جدید

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه بازگشایی مدارس بزرگترین رویداد فرهنگی و اجتماعی کشور است، از آماده سازی ۲۱ هزار و ۹۸۲ کلاس درس برای حضور بیش از ۶۸۰ هزار دانش‌ آموز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در نشست مجازی با مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان؛ پروژه مهر را نماد تمام فعالیت های اثربخش آموزش و پرورش در تابستان عنوان و بیان کرد: باید تمامی تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس در آغاز سال تحصیلی آینده فراهم شود.

وی، تامین نیروی انسانی لازم، احصاء نیازمندی ها در تمامی زمینه ها و شاخص ها، داشتن دقت و حساسیت در انتخاب مدیران و معاونان مدارس را از وظایف مهم مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق در پروژه مهر برشمرد و تاکید کرد: باید بر توزیع عادلانه امکانات و ایجاد فضای آموزشی مناسب در مناطق کمتر توسعه یافته، ساماندهی کلاس های کم جمعیت و توجه ویژه به کلاس‌ های چند پایه و نیز ساماندهی و استفاده بهینه از ساعت های موظفی تمامی نیروهای شاغل نظارت و مد نظر قرار بگیرد ؛تا انشاءالله در ابتدای مهر هیچ مدرسه و کلاسی بدون معلم نباشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ طلیعه سال تحصیلی و نوروز تعلیم و تربیت در مهر ماه را، تجلی فرهنگ علم آموزی، بالندگی نسل جوان، مبارزه با جهل و ناآگاهی و پی‌ ریزی بنیادهای مستحکم استقلال فرهنگی عنوان و اظهار کرد: آموزش و پرورش استان کرمان برای حضور فعالانه، مصمم و بانشاط دانش‌ آموزان و معلمان برنامه ریزی های لازم را در قالب پروژه مهر در کمیته های مختلف انجام داده تا در مهر ماه دانش آموزان کمترین دغدغه را برای شروع سال تحصیلی داشته باشند.

رضایی از حضور بیش از ۶۸۰ دانش آموز در سراسر استان کرمان در رویداد بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۲۱ هزار و ۹۸۲ کلاس درس جهت این دانش آموزان آماده سازی شده است.

وی به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش و لزوم توجه بیشتر به این سند مهم اشاره و اذعان داشت: لازمه ایجاد این تحول در همه بخش‌ ها و لایه‌ های آموزش و پرورش داشتن حس تحول و تحول گرایی، روحیه تعاون ،همدلی و جهادی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ با برشمردن مهمترین اهداف اجرای این سند، افزود: افزایش بهره وری انسانی، تربیت نسل های مومن و انقلابی، ارتقا و توسعه جایگاه تعلیم و تربیت و نیز ارتقا نظام آموزشی با تکیه بر توانمندی‌ های داخلی و فرهنگ ناب و اصیل ایرانی اسلامی از جمله این اهداف است.

رضایی در بخش دیگری از سخنانش بر رعایت چندین نکته در عرصه مدیریتی تاکید و خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری، تعهد کاری، داشتن نظم و انضباط کاری، قانون مداری و حفظ کرامت انسانی از مهمترین مؤلفه های اساسی برای مدیریت موفق است؛ که باید این ویژگی‌ ها سرلوحه کار مسئولان آموزش و پرورش در شهرستان ها و مناطق قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha