کد خبر: 197046
۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۵۶
مقصر اصلی وضعیت کنونی آموزش و پرورش کیست؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان می بایست روند صحیح این مسئله را پیگیری می کردند تا به نتیجه درستی دست یابیم، منتهی علت اصلی کمبود اعتبار است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت؛ ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره دلایل استعفای وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداخت حقوق و معوقات معلمان، کم کردن کسورات و عدم پرداخت معوقات باعث شده بود که حقوق های فرهنگیان دیر و بعضا کمتر از حقوق اسفندماه پرداخت شود. که باعث ایجاد فشار روانی بر جامعه شد که اعتراض شدید معلمان را در پی داشت که در نهایت دولت آموزش و پرورش را مقصر تشخیص داد و وزیر آموزش و پرورش استعفا دادند.

وی در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: آموزش و پرورش موظف شده بود که ظرف مدت سه ماه رتبه بندی معلمان اجرایی شود. در این مدت می بایست مدارک ۸۰۰هزار نفر معلم بارگزاری، ارزیابی و رتبه بندی شود. در دانشگاهی با ۳۰۰استاد یکسال این فرایند به طول می انجامد بنابراین بارگزاری اطلاعات ۸۰۰ هزار معلم در این مدت واقع بینانه نبود.

ویس کرمی در ادامه به بحث بار مالی لایحه اشاره کرد و گفت: این موضوع از ابتدا مورد مناقشه بود و به دلیل عدم اطلاع دقیق دولت و مجلس از مدارک معلمان برآورد بار مالی این مسئله کار سختی بود.

وی در پایان گفت: وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان می بایست روند صحیح این مسئله را پیگیری می کردند تا به نتیجه درستی دست یابیم، منتهی علت اصلی کمبود اعتبار است که برنامه بودجه ادعا می کرد که بودجه ای بالای سقف نمی توانند اختصاص دهند و خلاف قانون است و از طرفی مسئله ای به این مهمی که امیدی در دل ۸۰۰هزار خانواده ایجاد کرده است چرا مسئولین ارشد کشور همان طور که در پیدا کردن مقصر توانا هستند قبل از عید این موضوع را حل نکردند. این ایراد به مسئولین وارد است مگر اینکه بگوئیم که مسئولین آموزش و پرورش آن را منتقل نکردند که به نظر نمی آید اینطور باشد.

گفتنی است؛ «برنامه رویداد» به تهیه‌کنندگی بهزاد محمودزاده است که شنبه تا چهارشنبه ۱۲:۰۰ تا ۱۳:۰۰ از رادیو گفت‌وگو پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha