تا موعد انتخاب هیأت رئیسه جدید جلسات علنی شورا تشکیل نمیشود/ هیئت حل اختلاف در اولین فرصت تصمیم گیری میکند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان گفت : تا تعیین تکلیف هیأت رئیسه تشکیل جلسات علنی شورا  با توجه به ترکیب هئیت رئیسه قانونی نیست ولی فعالیت کمیسیون ها بلامانع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، ،سعید خلجی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان پس از پایان جلسه دوم انتخابات هیئت رئیسه شورای شهر زنجان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تلاشی که فرماندار و بنده داشتیم تا انتخابات هیات رییسه شورای اسلامی زنجان منتج به نتیجه بشود، و مشکلی در ادامه روند شورای شهر پیش نیاید ولی فضای همدلی لازم در بین ۲ گروه اعضای شورا علیرغم تلاش ها به وجود نیامد .

وی با اشاره به اینکه با ترک اعضای ۴ نفره شورای شهر جلسه از حد نصاب قانونی خود خارج شد بیان کرد: انتخابات هیئت رئیسه یکی از مهمترین وظایف شورای اسلامی و در حقیقت اولین مرحله فعالیت شورا انتخاب رئیسه برای ادامه فعالیت است.

خلجی تصریح کرد: این موضوع با توجه به اینکه در قانون پیش‌بینی شده است توسط رئیس شورای فعلی به فرماندار و استاندار محترم گزارش خواهد شد و در روزهای آتی شاهد تصمیم گیری در این خصوص خواهیم بود.

وی اظهار داشت:هیات حل اختلاف باتوجه به جایگاهی که دارد نقطه نظرات اعضای شورا را خواهد شنید و مخالفین و موافقین به صورت حضوری یا کتبی دلایل خود را اعلام خواهند کرد و هیئت حل اختلاف در اولین فرصت به این موضوع ورود می‌کند تا به نتیجه برسد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان با اشاره به اینکه موعد هیأت رییسه فعلی شورا تا ۱۴ مرداد امسال است اظهار کرد: باتوجه به سیاست های کلی در اجرای قوانین شوراهای اسلامی، هیئت حل اختلاف راجع به این موضوع تصمیم گیری خواهدکرد و تا تعیین تکلیف هیأت رئیسه تشکیل جلسات علنی شورا با توجه به ترکیب هئیت رئیسه قانونی نیست ولی فعالیت کمیسیون ها بلامانع است.

خلجی با بیان اینکه هیئت حل اختلاف علیرغم حضور ۴ عضو در جلسه و رسمیت داشتن جلسه از دادن رای و اجرای دستور کار جلسه تصمیم‌گیری خواهد گرفت افزود: قطعا ترکیبات هیئت رئیسه با رای اعضای شورا خواهد بود و کسی خارج از مجوعه نمی‌تواند برای هیأت رئیسه تصمیم گیری کند و امکان انحلال نیز وجود ندارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha