کد خبر: دفن-پسماندهای-بیمارستانی-با-رعایت-تما
۱۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۲۰

شهربانو امانی رییس کمیته ایمنی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) با اشاره به بازدید اخیر خود از محل دفع زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی گفت: به دلیل شیوع کرونا ویروس تصمیم گرفتم از این مناطق بازدیدی انجام دهم.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس از روز اول بحث تفکیک پسماند در شهر تهران لغو شد، اظهار داشت: باید پیشگیری‌های لازم از دفن زباله در شهر تهران صورت می‌گرفت به همین منظور از خط تفکیک زباله مدیریت سازمان پسماند که بیش از یک ماه از تعطیلی آن می‌گذرد بازدید کردم.

عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه کارگرهای بخش تفکیک زباله به منظور مقابله با کرونا ویروس به مرخصی فرستاده شده‌اند، افزود: این امر به منظور پیشگیری از شیوع بیماری و قطع زنجیره انتقال انجام شده است.

امانی در ادامه به بازدید خود از محل دفع زباله‌های کهریزک نیز اشاره کرد و گفت: دفن پسماندهای بیمارستانی با رعایت تمام استانداردهای بهداشتی در نظر گرفته شده از سوی ستاد فرماندهی مقابله با کرونا ویروس به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه از گودهای زباله‌ گردی و کوره‌های آجرپزی نیز بازدیدهای انجام داده‌ام، تصریح کرد: دوستان اداره کل سلامت و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران در روزهای اول شیوع کرونا ویروس غربالگری در این زمینه را در دستور کار خود قرار دادند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس حکم دادستانی، نیروی انتظامی موظف است با افرادی که اقدام به تفکیک و جمع‌آوری زباله می‌کنند برخورد کند و سازمان پسماند نیز باید بر این مسئله نظارت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha