بیمارستان کودکان حکیم در انتظار بهره‌برداری

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خواستار تسریع در بهره‌برداری از بیمارستان کودکان حکیم منطقه ۱۸ تهران شد و گفت: در این خصوص با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکاتبه می‌کنیم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)از شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و نرجس سلیمانی رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران از منطقه ۱۸ تهران دیدن کرده و در جریان مسائل، مشکلات و نقاط قوت و ضعف این منطقه قرار گرفتند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید، عملکرد منطقه ۱۸ را مناسب ارزیابی کرده و از تلاش های این منطقه قدردانی کرد.

وی با اشاره به بازدید دو سال گذشته خود از منطقه اظهار داشت: یکی‌ از معضلات جدی شهر تهران و منطقه ۱۸ وجود شن چاله هاست که قرار بود شهرداری تهران طرح جامع شن چاله ها را به شورای شهر ارائه کند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است و شن چاله های این منطقه ساماندهی نشده‌اند.

پیرهادی با اشاره به احداث بیمارستان تخصصی کودکان حکیم در این منطقه نیز اظهار داشت: از دو سال گذشته تاکنون بنای این بیمارستان آماده بهره‌برداری است اما هنوز شهروندان تهران از این امکان بی بهره هستند.

وی با بیان اینکه گفته می شود کمبود کادر پزشکی موجب تأخیر در بهره برداری از بیمارستان شده است، گفت: در این خصوص نامه ای به وزیر بهداشت ارسال و نسبت به عدم بهره‌برداری از این بیمارستان تذکر لازم ارائه می شود.

پیرهادی با اشاره به عدالت فضای سبز در مناطق مختلف تهران گفت: شورای شهر پیگیری می‌کند تا اگر شهرداری های مناطق در محلاتی که سرانه فضای سبز آنها کمتر از ۴ متر است، ملک مناسبی برای تبدیل شدن به بوستان‌ عمومی را خریداری کنند، اعتبار لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

تبدیل یکی از نقاط آسیب زا و پر خطر به پارکینگ و گاراژ برای استفاده عموم
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته پاساژ نوجوانی در این منطقه مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده بود، اظهار داشت: بعد از بازدید یکسال گذشته کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران این پاساژ، که یکی از فضاهای غیر قانونی و دارای آسیب بود، ساماندهی و اکنون به یک گاراژ و پارکینگ برای استفاده عموم تبدیل شده است.

ضرورت رعایت hse در بازار آهن
پیرهادی در ادامه حضور در منطقه ۱۸ تهران از بازار آهن بازدید کرد و گفت: این بازار در فضای ۸۸ هکتاری ایجاد شده اما الزامات hse در آن رعایت نمی شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت hse افزود: انباشت آهن آلات در این محدوده خطرناک است و در صورت رها شدن، مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران خواستار ورود شرکت ساماندهی شهرداری تهران و اصناف، به موضوع ساماندهی این‌ بازار شد و گفت: در این خصوص باید نامه ای تهیه و برای شهردار تهران ارسال شود تا برخی موضوعات پیچیده که دارای بار حقوقی است با ورود شهرداری تهران رفع شود.

مشکل مسکن آتش نشانان در حال رفع شدن است
وی همچنین با حضور در ایستگاه ۸۷ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، یاد آتش نشانان شهید را گرامی داشت و خطاب به آتش نشانان حاضر در این ایستگاه اظهار داشت: یکی از مشکلات آتش نشان حقوق و دستمزد کم آنان بود که در دوره جاری مدیریت شهری این موضوع مورد توجه کمیسیون قرار گرفت و با تلاش و پیگیری کمیته ایمنی وضعیت آنها بهتر شد.

وی افزود: برای مسکن کارکنان آتش نشانی نیز اقدامات عملی انجام شده و قرار است تا پایان دوره مشکل مسکن این افراد رفع شود.

وی گفت: از محل عوارض ایمنی نیز تجهیزات خوبی خریداری شده‌ و پیگیر هستیم تا مسأله سخت و زیان آور بودن این شغل نیز تصویب شود.

وعده شهردار برای بهره برداری از درمانگاه شهرداری در منطقه ۱۸
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از درمانگاه در حال ساخت شهرداری منطقه ۱۸ نیز بازدید کرد و در جریان روند ساخت این درمانگاه قرار گرفت.

پیرهادی در این خصوص اظهار داشت: شهردار منطقه، قول داده است تا تابستان سال ۱۴۰۳ درمانگاه را افتتاح و در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی گفت: بر این اساس شورای شهر نیز بودجه لازم برای احداث پارکینگ در کنار درمانگاه را تأمین خواهد کرد.

انتقاد از کندی احداث باغ راه حضرت زهرا (س)
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین از روند احداث باغ راه حضرت زهرا(س) دیدن کرد و رند این پروژه را کند عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مقرر شد پیوست فرهنگی این مجموعه رعایت شود و مجموعه متناسب با شرایط ایرانی و اسلامی ساخته شود، اظهار داشت: متولی ساخت سازمان نوسازی شهر تهران است و بخش اعظم مشکلات با راه آهن حل شده و طرح باغ راه تغییر کرده است.

پیرهادی، سرعت ایجاد باغ راه را کند دانست و گفت: سازمان نوسازی گزارشی از روند احداث باغ راه را در شورای شهر ارایه کند.

فرهنگ‌سازی ضرورت تفکیک زباله
وی در ادامه در مرکز گلماند حاضر شد و از نزدیک در جریان فعالیت این مرکز قرار گرفت.

پیرهادی با بیان اینکه این منطقه سه مرکز گلماند و ۲ هایپر پسماند دارد، خاطر نشان کرد: این مرکز ماهانه ۹ تن پسماند تحویل می گیرد و ۴۴۰۰ مشتری دارد.

وی‌ بر ضرورت ارائه آموزش های لازم و فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند تاکید کرد و افزود: برای نخستین‌بار در منطقه ۱۸ سه خانه بازیافت ایجاد شده و با فرهنگ‌سازی می‌توان بخشی از مشکلاتی پایتخت در حوزه تفکیک زباله را کاهش داد.

وضعیت رفت و روب مناطق مطلوب نیست
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر شهروندان از وضعیت رفت و روب معابر و خیابان های پایتخت رضایت کامل را ندارند، اظهار داشت: وضعیت خدمات شهری نسبت به اوایل دوره بسیار بهتر شده اما با نقطه مطلوب همچنان فاصله داریم و باید همه مناطق تلاش کنند در حوزه خدمات شهری به نقطه مطلوب برسیم.

وی گفت: در منطقه ۱۸ از تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ مخزن، تعداد ۳۲۰ مخزن زباله و نوسازی شده که نسبت به ابتدای دوره وضعیت بهتری است اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

تکمیل پروژه مقبره الشهدای گمنام تا پایان سال
پیرهادی همچنین در مقبره الشهدای این منطقه حضور یافت و گفت: ۱۸ شهید گمنام و ۱۸ شهید مدافع حرم در این منطقه تدفین شده اند.

وی ضمن بازدید از روند احداث مقبره الشهدای گمنام گفت: بر اساس قول شهردار منطقه، مقبره الشهدا که توسط خود مردم احداث شده با کمک شهرداری تا پایان سال تکمیل می شود.

فرونشست بحران آتی شهر تهران
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از فرونشست به عنوان بحران آتی شهر تهران یاد کرد و افزود: منطقه ۱۸ یکی از مناطقی است که فرونشست در آن مطرح است و دستگاه هایی که در این خصوص وظیفه دارند باید به حل موضوع ورود کنند.

پیرهادی گفت: در دهه های آتی بحران جدی فرونشست در تهران وجود دارد و باید کارگروهی در این خصوص تشکیل و اطلاعات لازم در اختیار اهالی قرار گیرد.

کمبود اتوبوس و فرسودگی ناوگان یکی از مشکلات پایتخت است
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست های شهروندان، بر ضرورت تهیه اتوبوس برای پایتخت و رفع فرسودگی ناوگان تاکید کرد.

وی گفت: شاید برخی اتوبوس هایی که در مناطق جنوبی پایتخت استفاده می شوند هرگز در مناطق شمالی استفاده نشوند.

به گفته پپرهادی، بسیاری از مسئولین بالای محور خیابان انقلاب ساکن هستند و در مناطق شمالی زندگی میکنند و درد کمبود اتوبوس و فرسودگی ناوگان را درک نمی کنند.

وی تأکید کرد: باید فضا برای استفاده شهروندان پیاده از حمل و نقل عمومی فراهم شود.

مکاتبه با مدیرعامل مترو برای بهره‌برداری از ایستگاه های مترو در مناطق جنوبی پایتخت
پیرهادی از مکاتبه با مدیرعامل مترو برای بهره‌برداری از ایستگاه های مترو در مناطق جنوبی پایتخت خبر داد و خاطر نشان کرد: یکی از درخواست‌های معتمدین محلات جنوبی پایتخت بهره برداری از ایستگاه های مترو در این مناطق است.

وی گفت: بر این اساس با مدیرعامل مترو مکاتباتی انجام خواهد شد تا هر چه زودتر موضوع بهره برداری از ایستگاه های مترو در مناطق جنوبی پایتخت عملیاتی شود.

ضرورت تکمیل سیستم جمع آوری فاضلاب در منطقه
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران تکمیل نبودن شبکه جمع‌آوری فاضلاب منازل و ورود بخش از فاضلاب های شهری به آبهای سطحی را از دیگر مشکلات منطقه عنوان کرد و افزود: فاضلاب به درون انهار ریخته و بوی نامطبوعی در منطقه ایجاد می‌شود و موضوعات زیست محیطی جدی ایجاد خواهد کرد.

وی بر تسریع در تکمیل پروژه جمع آوری فاضلاب تاکید کرد و گفت: به روز رسانی سیستم فاضلاب و رفع آلودگی زیست محیطی یکی از دغدغه های این منطقه است.

مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی برای ساماندهی راه آهن تهران - اهواز
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین از مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی به منظور ساماندهی راه آهن تهران اهواز منطقه خبر داد.

وی با بیان اینکه این بخش از راه آهن در محدوده بافت مسکونی و شهری واقع شده است، افزود: این محدوده باید از زیر زمین عبور کند.

پیرهادی عدم ساماندهی حریم خط راه آهن تهران- اهواز از جمله نداشتن دیوار صوتی را از جمله مشکلاتی دانست که در این مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی مطرح می شود.

رسیدگی به مشکلات هیدرولیکی آبراهه های رودخانه کن
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران رسیدگی به رفع مشکلات هیدرولیکی کانال ها و آبراهه ها از جمله رودخانه کن را از نکات مهم در این منطقه عنوان کرد.

پیرهادی تاکید کرد: عدم ساماندهی کانالها و آبراهه ها در مسیر شن چاله های منطقه، احتمال ریزش دیواره های اطراف را ایجاد می‌کند.

وجود ۶ ساختمان بحرانی در منطقه ۱۸
رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به وجود ۶ساختمان بحرانی، ۲۳۸ ساختمان پرخطر، ۲۴۰ ساختمان میان خطر و ۲۰۶۷ ساختمان کم خطر در منطقه ۱۸ شهرداری تهران خواستار ورود و توجه جدی دستگاه‌های مسئول به این موضوع شد.

پیرهادی با بیان اینکه دستگاه های ذیربط باید حساسیت لازم را در این خصوص داشته و تمهیدات لازم را بیاندیشند، گفت: حفظ جان انسان ها و سلامت آنها از اولویت برخوردار است.


منبع:ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha