کد خبر: آماده‌سازی-۴۳-هزار-مسکن-معلولان-غیر-م
۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، معصومه آقاپور علیشاهی، در واکنش به اعلام خبری از سوی رئیس سازمان بهزیستی مبنی بر واگذاری 43 هزار مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول تا پایان سال، گفت: در شرایط کنونی کشور و منابع مالی موجود بعید به نظر می‌رسد که بتوان این طرح را اجرا کرد، ضمن اینکه مسئولان باید بعد از پایان اجرای این گونه طرح‌ها به اطلاع‌رسانی بپردازند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کمبود اعتبارات، کاهش منابع دولتی، بودجه انقباضی و تحریم‌ها و از طرفی روند رو به رشد نرخ مصالح ساختمانی، اجرای این طرح را غیرممکن می‌سازد.

امیدی به اجرای حتی 40 درصد از قانون حمایت از معلولان هم وجود ندارد

وی در پاسخ به اینکه قانون حمایت از معلولان با توجه به منابع مالی موجود تا چه اندازه قابلیت اجرایی دارد، خاطرنشان کرد: بی‌تردید با منابع مالی محدود موجود، می‌توان گفت که تا پایان امسال 40 درصد از این قانون هم اجرا نخواهد شد، بنابراین مسئولان اجرایی باید بجای وعده دادن و ارائه آمار به دنبال اجرای مفاد این قانون باشند.

طرح جامع توان‌افزایی معلولان در حال اجرا شدن است

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مسئولان برای اطلاع‌رسانی در مورد تامین مسکن معلولان باید به این نکته اشاره کنند که تلاش می‌کنیم تا پایان سال وضعیت مسکن خانواده‌های دارای دو معلول را ساماندهی کنیم.

عضو فراکسیون معلولان مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نحوه تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح جامع توان افزایی معلولان که قرار بود در 6 استان کشور به صورت پایلوت اجرا شود، تاکید کرد: این طرح در حال اجرا شدن است و امیدواریم که نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد، چرا که تحریم‌ها باعث شده افرادی هم که دارای شغل هستند، بیکار شوند، بنابراین در این شرایط مشکل بتوان اشتغالزایی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha