افتتاح اولین مرکز ثابت فنی‌‍ و حرفه‌ ای زندان‌ های کشور در کرمان

با حضور رئیس سازمان زندان‌ های کشور؛ اولین مرکز ثابت فنی‌‍ و حرفه‌ ای در زندان‌ های کشور به‌ منظور آموزش و کسب حرفه زندانیان در رشته‌ های مختلف، در «زندان مرکزی کرمان» به بهره‌ برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ غلامعلی محمدی در آئین افتتاح اولین مرکز ثابت فنی‌‍ و حرفه‌ ای زندان‌ های کشور در«زندان مرکزی کرمان»، گفت: این پروژه را اقدامی بنیادین و حائز اهمیت می‌ دانم؛ که امیدوارم این اقدام تأثیرگذار در ۳۰ استان دیگر نیز بصورت فراگیر و حداقل در مراکز استان ‎ها برقرار شود.

وی اشتغالزایی را بستر اصلی برای اصلاح زندانیان و در راستای برنامه‌ های فرهنگی‌ و تربیتی دانست و افزود: بیکاری منشا آسیب های اجتماعی است؛ بنابراین مهمترین ابزار اصلاحی و تربیتی در زندان ‎ها برطرف‌ کردن بیکاری با اشتغال‌ آفرینی بوسیله زیربنای آن یعنی توسعه حرفه‌ آموزی است؛ که امروز در قالب مرکز ثابت فنی‌ و حرفه‌ ای در این استان شکل گرفته است.

شایان ذکر است؛ این مرکز با نام «سردار شهید سلیمانی»، آموزش و حرفه‌ آموزی مهارت‌ های شغلی به زندانیان را در قالب کارگاه‌ های مختلف و بکارگیری اساتید مجرب در دستور کار دارد.

«تعمیر خودرو»، «جوشکاری برق و گاز»، «کارگاه صنعت ساختمان»، «کارگاه درودگری»، «کارگاه کامپیوتر»، «تعمیر لوازم خانگی»، «برق صنعتی»، «برق خانگی» و «صنایع دستی» در این مرکز به شکل استاندارد آموزش داده می‌ شود.

در پایان این مراسم از سوی رئیس سازمان زندان‌ ها به فعالان حوزه اشتغال و بانیان این اقدام ارزشمند لوح تقدیر اهدا شد.

دادگستری کل استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha