فعالیت ۶۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان کرمان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه ۶۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال هستند، گفت: استان کرمان در زمینه کاهش نرخ بیکاری؛ رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی مصباح در نشست تشکل‌ های کارگری و کارفرمایی جامعه کار و تولید استان کرمان؛ با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تحقق ۱۱۲ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان طی سال گذشته خبر داد و گفت: ۶۷ هزار و ۳۲۴ شغل در استان ثبت شد؛ که به لحاظ تعداد اشتغالزایی، پنجمین استان در سطح کشور هستیم.


وی به کاهش نرخ بیکاری استان به ۸.۲ درصد نیز اشاره و بیان کرد: استان کرمان در این زمینه رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، رسیدگی به بیش از ۸ هزار پرونده در حوزه شکایات کارگری و کارفرمایی و کاهش میانگین زمان رسیدگی پرونده ها به ۷۲ روز، آموزش ۱۲۶ هزار نفر ساعت در راستای ارتقای ایمنی سطح کارگاه‌ ها را از عملکرد یک ساله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۶۲۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان فعال هستند.


مصباح همچنین از ثبت‌ نام ۲۲۲۰ نفر از جامعه کارگری و کارفرمایی استان کرمان در سی و چهارمین جشنواره امتنان خبر داد و گفت: ۲۲ نفر به عنوان کارگر و کارفرمای نمونه شناخته شده‌ اند.


وی خاطرنشان کرد: ۳ نفر از مجموع ۱۹ کارفرما، کارگر و خانه بهداشت کارگری برتر امسال که در حضور رئیس جمهور تجلیل خواهند شد؛ از استان کرمان‌ هستند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha