آموزش سربازان با توجه به نیازهای بازار/ آغاز به کار اولین دوره آموزشی مهارتی سربازان استان کرمان

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی ستاد کل نیروهای مسلح کشور در اولین دوره آموزشی مهارتی سربازان وظیفه استان کرمان تاکید کرد: آموزش سربازان با توجه به نیازهای بازار کار انجام می‌ شود؛ تا سربازان بتوانند جذب بازار کار شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار «موسی کمالی» در جلسه پیگیری مهارت‌ آموزی سربازان وظیفه در استان کرمان که با حضور سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، سردار روانبخش جانشین انتظامی استان و حسن‌ زاده معاون اقتصادی استاندار برگزار شد؛ با تقدیر از اقدامات انجام شده در استان کرمان برای مهارت‌ آموزی، اظهار داشت: سالانه حدود ۳۴۰ هزار نفر جوان وارد نیروهای مسلح می‌ شوند و هر ساله همین تعداد از نیروهای مسلح خارج و کارت پایان خدمت می‌ گیرند.

وی با بیان اینکه این جوانان در استان‌ های کشور تقسیم شدند و بخش قابل توجهی از آنها در استان کرمان خدمت سربازی را انجام می‌ دهند، گفت: وظیفه ذاتی نیروهای مسلح دفاعی و امنیتی است، اما در حوزه مهارت آموزی وارد شده است.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه چالش بزرگ کشور بیکاری است، بیان کرد: به همین دلیل نیروهای مسلح در این زمینه وارد شده تا مشکلی از مردم و کشور برطرف شود.

سردار کمالی با بیان اینکه نیروهای مسلح قرار نیست موازی کاری کنند و ما فقط از ظرفیت‌های موجود برای اشتغالزایی و مهارت آموزی جوانان استفاده می‌ کنیم، ادامه داد: آموزش سربازان با توجه به نیازهای بازار انجام می‌ شود، تا بتوانند جذب بازار کار شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش باید برای اشتغال و ورود به بازار کار باشد و غیر از این ارزشی ندارد، عنوان کرد: کرمان استانی صنعتی و معدنی است و می‌ تواند به عنوان یک الگو در سطح کشور عمل کند.

آموزش سربازان با توجه به نیازهای بازار/ آغاز به کار اولین دوره آموزشی مهارتی سربازان استان کرمان

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه مسئولان استان به‌ ویژه معاونت اقتصادی استانداری کرمان همکاری بسیار خوبی برای مهارت آموزی و اشتغالزایی داشتند، افزود: مجموعه زنجیره اشتغال در استان کار پای کار آمدند.

سردار کمالی با اشاره به اینکه نیاز استان کرمان در بازار کار شناسایی شده است و امیدواریم بتوانیم با هم‌ افزایی تا حد قابل قبولی این مشکل را برطرف کنیم، ابراز داشت: الگوی آموزش نیز پیش‌ بینی شده که چگونه سربازان برای مهارت آموزی به محیط واقعی کار بروند.

وی با بیان اینکه کرمان الگوی خوبی شده و پیگیر هستیم در مرحله بعدی این عملیات را در سطح استان‌ های دیگر کشور توسعه بدهیم، یادآور شد: آموزش هدفمند با اولویت اشتغالزایی تاکید ما است و این آموزش حتماً باید منتج به اشتغال شود.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌ آموزی ستاد کل نیروهای مسلح سردار کمالی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش در کشور هزینه زیادی می‌ شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه اثرات این آموزش‌ ها در جامعه آنچنان که باید مشهود نیست و همچنان جوان بیکار بدون مهارت داریم.

آموزش سربازان با توجه به نیازهای بازار/ آغاز به کار اولین دوره آموزشی مهارتی سربازان استان کرمان

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در این نشست تصریح کرد: در بحث شعار سال مبنی بر افزایش تولید یکی از مولفه‌ های فراموش شده نیروی انسانی است؛ که باید آموزش و مهارت‌ آموزی به شکل جدی مدنظر قرار گیرد.

امیر حسن زاده توسعه در حوزه نیروی انسانی و مهارت‌ آموزی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: باید معین‌ های مهارتی را ایجاد کنیم و با وجود اینکه یک کشور معدنی هستیم، اما در حوزه معدن در بحث توسعه انسانی و اکتشاف خوب عمل نکرده‌ ایم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۸۰ سرباز در ۹ رشته مهارتی در کارگاه‌ های آموزشی مهارت‌های لازم را کسب خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha