کد خبر: 216175
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
مشکل تامین نیروی انسانی رشته های فنی در استان زنجان رفع شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان،گفت: خوشبختانه پس از مدت ها مشکل تامین نیروی انسانی در رشته‌های های فنی و حرفه ای در استان رفع شد، و برای سال تحصیلی جدید جذب و تامین ۱۴۰ نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،علی اسماعیلی ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان بمناسبت روز معلم ضمن تبریک این روز به جامعه فرهنگی استان اظهار کرد: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری میزبان ۲۲۷ هزار و ۳۴۵ دانش آموز در تمام مقاطع تحصیلی و ۱۴ هزار ۵۹۵ معلم در ارائه آموزش  های فرهنگی تربیتی بوده ایم.

وی با بیان اینکه در سند تحول دو عرصه مدرسه و نیروی انسانی جز مهمترین محل رخداد های تربیتی و آموزشی میتواند باشد، افزود: مدرسه عنصر مهم و تاثیر گذار در سند تحول است که باید اهداف مورد نظر آموزش و پرورش در این فضا نمود پیدا کند و همچنین  نیروی انسانی(معلم) نیز جز مهم ترین عنصر در آموزش و پرورش بوده که  عنصر بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، در خصوص پاسخ به رها شدن مدارس شبانه روزی در استان توسط آموزش پرورش، گفت؛ در هیچ جای استان هیچ مدرسه ای به حال خود رها نشده است.

اسماعیلی اظهار کرد: طی دوسال اخیر میزان خروج نیروی انسانی از آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه ها در سطح استان بشدت کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر که در سطح کشور قرار بود جمع آوری شود این اتفاق در سطح استان انجام شده است، بیان کرد: در حال حاضر مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر در استان نداریم فقط در دو الی ۳ منطقه برای مدارس چند پایه باهم به دلیل بعد مسافت وجود دارد که سعی در جمع آوری این مدارس نیز در سال جاری پیش رو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه  بیشترین مشکل فضای آموزشی استان در شهر ها هستند، افزود: توسعه شهرک های اقماری در استان زنجان،نیاز به تاسیسات زیربنایی دارد که مهمترین آن مدارس است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۷۹۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی در سطح استان شناسایی و جذب شدند،‌ گفت: این استان در پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی رتبه اول کشوری را دارد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه پس از مدت ها مشکل تامین نیروی انسانی در رشته‌های های فنی و حرفه ای در استان رفع شد، و برای سال تحصیلی جدید جذب و تامین ۱۴۰ نیروی انسانی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha