سبد دارویی بیماران خاص در داروخانه هلال احمر زنجان افزایش می یابد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان،گفت: تا پایان سال جاری با افرایش نقدینگی در حساب های داروخانه هلال احمر، سبد توزیع دارویی برای بیماران خاص را افزایش می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت اله هاشمی شامگاه روز شنبه ( ۲۲ اردیبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر با توجه به اینکه در حوزه  کاریفعالیت ها و برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته ۸۰ درصد موفق بودیم،اظهار کرد: این موفقیت ها حاصل تلاش و زحمات کارکنان، امدادگران و نجاتگران در تمامی واحدهای جمعیت هلال احمر استان بوده است.

وی با بیان اینکه نگاه و رویکرد ما اقدام فوری و با کیفیت در فعالیت ها و ماموریت های تعریف شده است، افزود: جمعیت هلال احمر فقط در بعد امداد و نجات نیست بلکه در سایر حوزه های درمانی، بشردوستانه، آموزش و پژوهش و....نیز فعالیت جدی و تخصصی دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برنامه ما در سال گذشته برنامه ریزی برای اجرای پروژه ها جز اولویت ها بود، گفت: در این راستا سال گذشته پروژه ابهر که از پروژه های چندین ساله بود آغاز شد که امیدواریم در شش ماهه نخست سال جاری تکمیل تا درآمد پایدار را برای جمعیت هلال احمر استان ایجاد کند.

هاشمی اظهار داشت: استان زنجان باتوجه به مرکزیت شمالغرب کشور و کریدور هفت استان باید در حوزه  امداد و نجات و تجهیزات توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در حوزه نیروی انسانی با یک سوم نیرو ماموریت های ذاتی را انجام می دهیم،گفت: در این راستا سال گذشته ۸۱ نفر از امدادگران و نجاتگران استان زنجان جذب شدند.

این مسئول با در حوزه درآمد نیز تعهداتی را داریم،بیان کرد: در سال گذشته با مولد سازی ها افرایش درآمد داشتیم بطوری که از ۱۰۰ میلیون تومان درآمد به ۵۰۰ میلیون تومان رسیده و تا ۶ ماهه سال جاری نیز قابل افزایش است.

هاشمی با اشاره به دریافت مجوز داروخانه هلال احمر جهت توزیع  داروهای خاص و شیمی درمانی گفت: در گام نخست ۴۰ میلیارد ریال برای تامین این نوع داروها تخصیص یافت و در حال افرایش است و امیدواریم  تا پایان سال جاری نقدینگی در حساب های داروخانه را  تا ۲۰۰ میلیارد ریال برسانیم چرا که با این اقدام سبد توزیع دارویی برای بیماران افزایش می یابد.

وی با اشاره  اینکه استان زنجان در خصوص ایجاد پایگاه در قالب تیم توانا به عنوان استان پایلوت اعلام آمادگی کرده است، افزود: در این راستا ساختمان این واحد تا یک ماه آینده تکمیل خواهد شد و نجاتگران خانم بصورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)در خصوص توسعه پایگاه های امدادی در استان زنجان گفت: در این راستا اقداماتی برای احداث سه پایگاه امدادی در حال انجام و دو پایگاه امدادی دیگر نیز در رایزنی با خیرین است که امیدواریم تا پایان سال جاری دو پایگاه امدادی را به مرحله افنتاح و بهره برداری برسانیم.

تکمیل پایگاه امدادی سعید آباد ایجرود تا ۶ ماهه نخست سال جاری 

هاشمی در ادامه پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت با اشاره به منابع احداث ۵ پایگاه امدادی در سطح استان زنجان، گفت: در ابتدا هیچ منابع و زمین  را در اختیار نداشتیم ولی بر این امر ورود کردیم که احداث پایگاه در سعید آباد شهرستان ایجرود از محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان فراهم و تا ۶ ماهه اول سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: پایگاه نوآوران نیز از محل شهرک های صنعتی و خیری تهیه و در حال احداث است، پایگاه شمالغرب نیز در حال احداث، پایگاه کرسف نیز از محل خیرین خدابنده ای خواهد بود و پایگاه دندی نیز با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی نیز صورت گرفته شده است و اعتباری نیز از مرکز در حال اخذ است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha