پروژه ۷۰۰ میلیون یورویی بن سلمان در فوتبال روی هوا

ریخت و پاش بی رویه عربستان در ابتدای راه خود با یک «شکست بزرگی فوتبالی در آسیا» مواجه شد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)الهلال گران ترین تیم تاریخ فوتبال آسیا با ارزش ۲۴۲ میلیون یورو با شکست مقابل العین امارات از راه یابی به فینال لیگ قهرمانان بازماند تا پروژه بزرگ محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در ورزش با شکست مواجه شود.لیگ برتر عربستان در این فصل به دستور بن سلمان توسط صندوق سرمایه گذاری سعودی با دلارهای نفتی تقویت شد و ارزش این لیگ به ۹۳۳ میلیون یورو رسید تا «گران لیگ فوتبال آسیا» شناخته شود.
الهلال، النصر، الاهلی، الاتحاد و الاتفاق ۵ تیمی بودند که عربستان تابستان گذشته با هزینه ۷۰۰ میلیون یورویی بازیکنان بزرگی مثل رونالدو، نیمار و بنزما را به این به این باشگاه ها آورد تا قدرت فوتبالش را به دنیا نشان دهد.الهلال با ارزش ۲۴۲ میلیون یورو گران ترین تیم عربستان و آسیا بود که بیشترین ریخت و پاش را در نقل و انتقالات تابستانی فصل گذشته انجام داد تا پرچم این کشور را بار دیگر در فوتبال آسیا بالا ببرد.در زیر می توانید شکست تیم متمول سعودی مقابل العین را تماشا کنید.
شبکه شارجه اسپورت می‌نویسد که العین کاری بزرگ و تاریخی انجام داد و موفق شد تیمی را کنار بزند که ارزش یک بازیکنش یعنی نیمار(۱۰۰ میلیون یورو) ۳ برابر ارزش کل تیم العین(۳۴ میلیون یورو) است.نشریه الخلیج امارات گزارش می دهد که «الهلال شکست ناپذیرترین تیم کنونی دنیا به همراه لورکوزن بود اما العین موفق شد تا زنجیر بردهای متوالی و شکست ناپذیری تیم عربستانی پاره کند.
سوپر لیگ چین در دهه گذشته مانند عربستان هزینه های نجومی کرد و با ریخت و پاش های زیاد ستاره های بزرگ فوتبال را به این کشور کشاند ولی در طی مدت ۵ سال لیگ فوتبال این کشور به دلیل عدم درآمدزایی و ضررهای هنگفت ورشکست شد.
نشریه الریاضیه می نویسد که الهلال تنها یک بازی را در این فصل با هدایت ژسوس باخته است. هزینه های هنگفت لیگ این کشور با بن بست مواجه نشده بلکه هزینه های زیاد باعث شده تا سطح لیگ بالا برود و در بلندمدت جواب خواهد داد.اما نشریه میرر انگلیس گزارش می‌دهد که عربستان با ریخت و پاش های زیاد فوتبال اروپا را به خطر انداخت و بسیاری از فوتبالیست های سرشناس را به این کشور کشاند اما اکنون در ابتدای راه با یک شکست بزرگ مواجه شده و به نوعی عربستان در حال قدم برداشتن به سوی ورشکستی مثل فوتبال چین است.

سایت دویچه وله آلمان درباره هزینه های بی رویه عربستان در فوتبال می نویسد که این کشور با هزینه های هنگفت به دنبال این است تا چهره خود را در دنیا از لحاظ فرهنگی و اجتماعی تغییر دهد و در کنارش به موفق های بزرگ فوتبالی در آسیا برسد. اما این کشور برای اینکه به هدفش برسد در پروژه فوتبالی اش فقط هزینه‌های هنگفت کرده و «در اولین گامش برای تبلیغ فرهنگش با یک شکست بزرگ در آسیا مواجه شد تا این پروژه در ابتدای مسیر به خطر بیفتد».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha