نجات مسافران اتوبوس از سیلاب/ امدادرسانی به ۲۹۳ نفر در ۱۲ساعت

مدیرعامل هلال احمر گلستان از امدادرسانی به ۲۹۳ نفر و نجات مسافران یک اتوبوس از سیلاب در ۱۲ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص روند امدادرسانی به حادثه دیدگان بارش های رگباری شب گذشته استان گفت: از ساعت ۱۸ روز گذشته طی اعلام مرکز کنترل هماهنگی عملیات جمعیت استان ۱۷ تیم امدادی شامل ۵۸ نجاتگر با استفاده از ۱۴ دستگاه خودرو کمک‌دار و ست نجات برای امدادرسانی به ۴ شهرستان متأثر از سیلاب اعزام شدند.

وی افزود: تا ساعت ۸ صبح امروز به ۶۴ خانوار حادثه دیده شامل ۲۹۳ نفر توسط تیم های امدادی هلال احمر استان خدماتی همچون انتقال به مکان امن، توزیع پتو و بسته های غذایی ۷۲ ساعته ارائه کرده‌اند.

غریب آبادی ادامه داد: با انسداد محور جنگل گلستان یک دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب شده که با همت نجاتگران و عوامل راهداری از منطقه خطر خارج و اسکان داده شدند.

مدیرعامل هلال احمر گلستان با اشاره به نقش پررنگ داوطلبین این جمعیت تصریح کرد: جهت امدادرسانی به روستاهای ده چناشک و صفی آباد مینودشت به دلیل عدم دسترسی خودرویی نجاتگران به صورت پیاده اعزام و پس از بازگشایی موقت مسیر اعزام تیم های خودرویی به منطقه و تخلیه آب منازل در حال انجام می باشد.

وی خاطرنشان کرد: جستجوی یک مورد مفقودی راننده خودروی پراید که به دلیل بارش شدید باران خودروی وی از محور اصلی خارج و داخل کانال آب افتاده بود در حال انجام است.

این مقام مسئول همچنین به ادامه داشتن عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان اشاره و گفت: در روستای عباس آباد به دلیل بالا آمدن آب رودخانه و نفوذ به منازل، اهالی روستا تخلیه و در روستاهای اطراف اسکان داده شده‌اند.

غریب آبادی افزود: با توجه به مسدود شدن محور جنگل گلستان و انتقال ترافیک به محور خوش ییلاق جهت پوشش امدادی محور یک تیم عملیاتی در محور مستقر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha