تأمین لوازم مصرفی ICU با تولید داخل/ بیمارستان ها پول نمی دهند

عضو انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، گفت: در زمینه لوازم مصرفی ICU، هیچ نیازی به واردات نداریم و تمامی نیازهای بیمارستان های کشور از تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) قاسم عباسپور، افزود: در حال حاضر هیچ نیازی به واردات لوازم مصرفی ICU بیمارستان‌های کشور نداریم و چند شرکت داخلی در این زمینه مشغول فعالیت و تولید هستند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته از چین، تایوان و اروپا شاهد واردات لوازم مصرفی ICU بیمارستان‌ها بودیم، گفت: بعد از شروع پاندمی کرونا، تعدادی از شرکت‌های داخلی به تولید لوازم مصرفی ICU روی آورده اند و از وابستگی به واردات این قبیل لوازم، بی نیاز شده ایم.

این متخصص بیهوشی با تاکید بر اینکه شرکت‌های داخلی به آسانی می‌توانند نیاز بیمارستان‌های کشور به این قبیل لوازم مصرفی را تأمین کنند، تصریح کرد: مواد اولیه این قبیل محصولات از پتروشیمی است و از این حیث، هیچ مشکلی برای تأمین مواد اولیه نداریم.

عباسپور در ادامه به مهم‌ترین چالش تولید کنندگان تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: چالش اصلی ما، دریافت پول لوازم و تجهیزاتی است که به بیمارستان‌ها می‌فروشیم. زیرا، پرداخت‌ها با تأخیر ۱۰ ماه تا یک سال صورت می‌گیرد و همین موضوع، مشکلات عدیده ای برای تولید کننده به وجود آورده است.

وی افزود: متأسفانه بدحسابی وزارت بهداشت در پرداخت مطالبات شرکت‌های تولیدی، شرایط را برای ادامه فعالیت آنها دشوار ساخته و برخی از تولید کنندگان به فکر تغییر محصولات تولیدی خود هستند.

عباسپور گفت: تأخیرهای طولانی مدت در پرداخت مطالبات شرکت‌های تجهیزات پزشکی، باعث می‌شود نتوانند به فکر توسعه کار و فعالیت خود باشند.

وی با اشاره به نرخ تورم و افزایش قیمت مواد اولیه، دستمزد پرسنل و سایر هزینه‌ها، افزود: در چنین شرایطی، نمی‌توان به فکر افزایش تولید بود و در نهایت با کاهش تولید و کمبود تجهیزات و ملزومات مصرفی بیمارستان‌ها مواجه می‌شویم.

به گفته عضو انجمن تولیدکنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، تولید کننده به نقدینگی نیاز دارد و اگر گردش مالی اتفاق نیافتد، شاهد بروز مشکلات برای بیمارستان‌ها خواهیم بود.

عباسپور با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران مِد، افزود: این رویداد فرصتی برای نمایش توانمندی‌های صنعت تجهیزات پزشکی کشور است که امیدواریم مورد حمایت قرار گیرد.

وی گفت: اگر حاکمیت و دولت به فکر نباشند، تولید کننده حوزه تجهیزات پزشکی، ناچار می‌شود به تولید کالاهایی فکر کند که هیچ ارتباطی با وزارت بهداشت نداشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha