بیمارستان ۵ آذر گرگان نیازمند متخصص اورژانس

رئیس بیمارستان ۵ آذر گرگان گفت: در ماه های گذشته با خروج چند متخصص طب اورژانس به علت پایان دوره طرح آنها، نیازمند جذب متخصصان این رشته در این مرکز درمانی هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از گرگان؛ مهری مهدوی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار سلامت اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی ۵ آذر به عنوان بیمارستات ترومای مرکز استان مشغول به فعالیت است و بیمارانی از سراسر استان یا حتی استان های همجوار را پذیرش می کند.

رئیس بیمارستان شهدا ۵ آذر گرگان افزود: حیاتی ترین خدمات اورژانسی در بخش اورژانس این بیمارستان به بیماران ارائه می شود و این بخش به عنوان ورودی بیماران با سایر بخش های ارتباط نزدیکی دارد.

وی با بیان این نکته که بیماران در بدو ورود به بیمارستان تریاژ می شوند، یادآورشد: به واسطه تریاژ شرایط بیماران با توجه به وضعیت آنها اولویت بندی شده و با توجه به سطح وخامت حالشان به آنها خدمات ارائه می شود.

مهدوی ادامه داد: بیماران سطح یک افردای با حال جسمی وخیم هستند که میزان مراجعه این سطح از اشخاص به بیمارستان در شش ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته رئیس بیمارستان شهید نبوی گرگان بخش اورژانس این مرکز درمانی دارای ۲۲ تخت در فوریت و ۱۸ تخت در اورژانس بستری داشته و در ماه حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه کننده دارد.

وی با بیان این موضوع که مراجعه به بیمارستان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته، بیان کرد: تعداد مراجعین به اورژانس در سال شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده در حالی که این عدد در شش ماهه اول سال جاری ۵۲ هزار و ۴۰۵ نفر بوده است.

رئیس مرکز درمانی ۵ آذر با اشاره به این نکته که یکی از شاخص های مهم در اورژانس تشخیص وضعیت بیماران در کمتر از شش ساعت توسط پزشک است، تصریح کرد: این شاخص در بیمارستان ۵ آذر طی شش ماهه ابتدایی سال قریب به ۹۹ درصد بوده که به نسبت سال گذشته رشد داشته است.

به گفته دکتر مهدوی، یکی از نقاط قوت اورژانس بیمارستان ۵ آذر، حضور متخصصان با تجربه و کارآمد طب اورژانس در این بخش است که در درمان و تعیین تکلیف وضعیت بیمارسان نقش بسزایی دارند.

رئیس بیمارستان ۵ آذر گرگان اضافه کرد: در ماه های گذشته با خروج چند متخصص طب اورژانس به علت پایان دوره طرح آنها، در ساعات ۲ بامداد تا ۸ صبح از خدمات تخصصی در اورژانس بهره مند نیسیتیم و لزوم جذب متخصص طب اورژانس در این مرکز درمانی الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: وجود برخی مشکلات پیرامون بیمارستان ۵ آذر موجب شده تا در ارائه برخی خدمات درمانی با چالش روبه رو شویم.

مهدوی تصریح کرد: کمبود پزشک عمومی برای پوشش شیفت های اورژانس، نیاز به برخی تجیهزات پزشکی برای ارتقا عملکرد، عدم امکان عقد قرارداد با نیروی انتظامی برای تامین امینت بیماستان و ترافیک خیابان ۵ آذر از مهمترین معضلات این بیمارستان محسوب می شوند.

خبرنگار: فاطمه دادمحمدخانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha