مینی فوتبال در محلات گسترش می‌یابد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، با بیان اینکه هدف ما این است هر محله یک تیم داشته باشد و این کار از مینی فوتبال آغاز شده است، گفت: از سیاست های این معاونت گسترش مینی فوتبال و حضور تیم های مختلف ورزشی در محلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، سینا کلهر شامگاه روز یکشنبه (۲۶ شهریورماه)در آیین افتتاحیه اولین دوره مسابقات مینی فوتبال محلات جام ایرانیان،ضمن تقدیر از برگزاری میزبانی استان زنجان در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: برگزاری این مسابقات آغاز کار برای تداوم این مسیر در سال های آینده است.

وی اظهار داشت: تلاش می شود با تیم های کنونی رقابت های لیگ دسته برتر مینی فوتبال کشور برگزار شود و در واقع مکمل و اتصالی به لیگ های حرفه ای، جام حذفی فوتبال خواهد بود.

فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان،با بیان اینکه نگاهمان به رشته مینی فوتبال یک ورزش عمومی و همگانی است،افزود: اصل و اساس این است که فوتبال، ورزش و بطور کلی تحرک بدنی باید از محلات آغاز شود.

کلهر با تأکید بر اینکه هدف ما این است هر محله یک تیم داشته باشد و این کار از مینی فوتبال آغاز شده است، بیان کرد: این کار به این دلیل است که فوتبال رشته محبوب جوانان است و طی برنامه ریزی ها تلاش می شود به سایر رشته ها نیز گسترش یابد.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های این معاونت حضور تیم های مختلف ورزشی در محلات است، خاطرنشان کرد: اصل اولیه این است که محلات همان محله های قدیمی گذشته های نه چندان دور باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه وجود یک تیم در محله یک جمع و هویت مشترک را تشکیل می دهد، افزود: فلسفه این رویداد گسترش مینی فوتبال در محلات است.

کلهر اضافه کرد: برگزاری اولین دوره این رقابت ها بطور حتم امکان دارد نقص هایی داشته باشد که تلاش می شود طی سال های آینده به شکل مطلوب تری برگزار شود.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی فدراسیون همگانی، سه تیم اول مینی فوتبال مردان با عنوان محلات (جام ایرانیان) به جام باشگاه های جهان اعزام می شوند.

شایان ذکر است: اولین دوره مسابقات کشوری مینی فوتبال محلات جام ایرانیان بصورت رسمی عصر امروز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه با حضور مسوولان کشوری و استانی در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری انقلاب زنجان آغاز شد.
این رخداد با حضور ۴۰۰ نفر از ۲۹ استان به مدت پنج روز از ۲۶ الی ۳۰ شهریورماه  به میزبانی استان زنجان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha