۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ های مهران تخلیه شده است

استاندار ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت پارکینگ های شهر مهران تخلیه شده است، گفت: مجموع تردد زوار اربعین از مرز مهران سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) حسن بهرام نیا در پایش هوایی روند بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران، اظهار کرد: ترافیک جاده های منتهی به مرز مهران همزمان با بازگشت زوار از کربلایی معنای از طریق این مرز روان است.

وی افزود: تقریبا ۸۵ درصد پارکینگ های مهران خالی شده و ۱۵ درصد ظرفیت پارکینگ های مهران هنوز در اختیار خودروهای زوار اربعین حسینی است.

استاندار ایلام بیان کرد:ناوگان حمل و نقل عمومی هم در منطقه و محل پایانه برکت حضور دارند و کار انتقال زوار اربعین را از مرز مهران به نقاط مختلف کشور و محل های سکونت زوار انجام می دهند.

بهرام نیا یادآور شد: یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران برای زیارت کربلای معلی مشرف شده اند و نزدیک به همین مقدار نیز از طریق مرز مهران به کشور بازگشته اند.

وی گفت:مجموع تردد زوار اربعین در مرز مهران تا کنون حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است که تا کنون زوار در آرامش و به سهولت از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به مقاصد خود برگشت می خورند.

بهرام نیا افزود: ازدحام بیش از حد زوار در مرز مهران در هنگام بازگشت به دلیل مراجعه زواری است که از سایر مرزهای کشور خارج شده و هم اکنون در بازگشت به مرز مهران مراجعه می کنند و همچنین حدود ۱۶۰ هزار نفر از اتباع خارجی نیز مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده اند

وی بیان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده حدود ۱۵۰ هزار نفر از زوار اربعین حسینی هنوز در آن سوی مرز هستند و یا در حال بازگشت به کشور هستند که تمهیدات لازم برای بازگشت این تعداد نیز از طریق ناوگان عمومی، تاکسی تلفنی ها، ون ها فراهم شده است و مواکب نیز تا برگشت کامل زوار در حال خدمات رسانی در میدان اربعین، پایانه برکت و پارکینگ اربعین خواهند بود.

استاندار ایلام تصریح کرد: حدود ۷۰۰ نفر شامل ۴۰۰ نفر دیروز و ۳۰۰ نفر هم امروز برای انتقال از طریق هوایی به فرودگاه شهدای ایلام اعزام شده اند.

بهرام نیا ابراز کرد: مردم استان ایلام در اربعین سال جاری برای خدمات رسانی به زنار سنگ تمام گذاشتند و در ۱۲ شهرستان استان، مردم و مسولان در کنار هم با تمام وجود از زوار اربعین حسینی پذیرایی و استقبال کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha