پذیرایی موکب‌ های مسلمانان در اربعین نشان از قدرت اسلام است

عضو هیئت رئیسه‌ مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: در ایام اربعین؛ موکب های مسلمانان از کشورهای مختلف و حتی سایر ادیان از زائران پذیرایی می‌ کنند و این یعنی نفوذ اسلام و قدرت مسلمانان که باید در تاریخ ثبت و ضبط شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت الله سید احمد خاتمی در جمع عزاداران اربعین حسینی در سیرجان؛ گفت: حماسه اربعین به گونه ای است؛ که در این ایام حتی موکب های مسلمانان از کشورهای مختلف و ادیان مختلف از جمله چین از زائران پذیرایی می‌ کنند و این یعنی نفوذ اسلام و قدرت مسلمانان که باید در تاریخ ثبت و ضبط شود.

وی در این مراسم به حضور گسترده مردم سیرجان در پیاده روی و عزاداری اربعین اشاره و بیان کرد: این عظمت جمعیت را باید پیاده روی عاشقان امام حسین نام گذاشت و قطعا شما مردم که این مسافت را طی کردید، در زمره زائران کربلا و در کنار مرقد مطهر امام حسین هستید.

امام جمعه موقت تهران افزود: در این مراسم که من شاهد بودم همه با اخلاص آمدند و این مردم می‌ گویند: هرکس بخواهد به دین و مقدسات ما اهانت کند؛ با پاسخ عاشورایی ما روبرو خواهد شد.

آیت الله خاتمی اظهار داشت: مردم نقش اصلی را برای اقتدار اسلام و نظام اسلامی دارند و ببینید هر کجا عظمتی و اقتداری مثل همین مراسم اربعین پیش بیاید می‌ آیند و در حوادث، بحران‌ ها و صحنه‌ هایی که نیاز به همراهی و همبستگی و حتی دفاع از جمهوری اسلامی است؛ حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلابی که برای حفاظت از دین خدا شکل بگیرد، ماندنی است، ابراز داشت: نهضت اسلامی مردم ایران ریشه عاشورایی دارد و لذا ماندنی است و ما می‌ بینیم در کربلا و نجف حتی موکب مسلمانان از کشورهای مختلف ازجمله چین از زائران پذیرایی می‌ کنند و این یعنی نفوذ اسلام و قدرت مسلمانان، که باید در تاریخ ثبت و ضبط شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مهمترین درس و توصیه سیدالشهداء به ما مقاومت در برابر دشمنان برای حراست از دین است و باید تلاش کنیم به برکت عزاداری برای سیدالشهداء، هم خودمان رنگ حسینی بگیریم و هم زندگی ما، زندگی عاشورایی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha