اگر متوجه شده‌اید که اینترنت شما در زمان بد بودن هوا ضعیف می‌شود، تنها نیستید. آب و هوای بد ممکن است تاثیر غیرمنتظره‌ای بر پهنای باند شما داشته باشد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)اگر متوجه شده‌اید که اینترنت شما در زمان بد بودن هوا ضعیف می‌شود، تنها نیستید. آب و هوای بد ممکن است تاثیر غیرمنتظره‌ای بر پهنای باند شما داشته باشد.

آب و هوا بر اتصال اینترنت شما تاثیر می‌گذارد، اما نه آن طور که فکر می‌کنید. باران شدید می‌تواند بر پهنای باند شما تاثیر بگذارد، اما خود باران دردسر زیادی ایجاد نمی‌کند. پس چرا وقتی باران می‌بارد وای فای شما کند می‌شود؟

کارشناسان فاش کرده‌اند که در واقع این رفتار انسان‌ها است که بر سرعت اینترنت اثر می‌گذارد. در آب و هوای بارانی، افراد بیشتری ترجیح می‌دهند به جای بیرون رفتن در خانه بمانند.

جیمز جین کانگ و پل هاسکل داولند از دانشگاه ادیت کوان متخصصان فناوری در «The Conversation» می‌نویسند: «وقتی باران می‌بارد، احتمالا افراد بیشتری تصمیم می‌گیرند در خانه بمانند یا در خانه کار کنند و این باعث افزایش استفاده از اینترنت می‌شود. هنگامی که تعداد زیادی از افراد از اینترنت استفاده می‌کنند، پهنای باند محدود موجود به سرعت مصرف و در نتیجه کاهش سرعت ظاهری ایجاد می‌شود.»

با این حال، وضعیت بد آب و هوایی مانند طوفان می‌تواند عواقب دیگری داشته باشد. طوفان می‌تواند برای هر کابلی در منطقه شما مشکل ایجاد کنند. طوفان با سیگنال بی‌سیم روتر شما تداخل ندارد، اما آب و هوای بد می‌تواند اتصال WiFi را به روش‌های دیگر تحت تاثیر قرار دهد. باران یا باد شدید می‌تواند به کابل‌های هوایی که پهنای باند شما را تامین می‌کنند، آسیب برساند. اتصالات ضعیف در مرکز مبادله اینترنت سرعت اینترنت شما را در زمان طوفان کاهش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha