سقوط ۵ پله‌ای جایگاه اینترنت موبایل ایران در رتبه‌بندی جهانی

سرعت اینترنت ثابت و موبایل در ایران در جدیدترین گزارش اسپیدتست در مقایسه با ماه قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا) اسپیدتست ماهانه گزارشی درباره سرعت اینترنت ثابت و موبایل در جهان و کشورهای مختلف منتشر می‌کند و حالا در جدیدترین گزارش آن برای ماه آگوست ۲۰۲۳، سرعت اینترنت ثابت و موبایل در کشورمان نسبت به ماه قبل کاهش قابل توجهی داشته است.

جایگاه اینترنت موبایل ایران ۵ پله سقوط کرد

طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در هشتمین ماه ۲۰۲۳ میلادی، ۳۱.۳۳ مگابیت برثانیه و جایگاه آن در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میزان این شاخص رده ۷۲ اعلام شده است. این جایگاه حاکی از سقوط ۵ پله‌ای ایران در این رده‌بندی است.

از سوی دیگر میانه سرعت اینترنت ثابت ایران نیز در همین بازه ۱۱.۹۲مگابیت برثانیه و جایگاه آن در رده‌بندی کشورها با ۴ پله سقوط، رده ۱۵۲ اعلام شده است.

طبق گزارش اسپید تست در ماه جولای میانه سرعت اینترنت موبایل کشور ۳۳.۴۴ مگابیت برثانیه و میانه سرعت اینترنت ثابته ۱۲.۱۱ مگابیت بر ثانیه بوده است. ماه گذشته، جایگاه ایران در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل در جهان ۶۷ بود که نسبت به ماه قبل از آن (ژوئن) هیچ تغییری نکرده بود. اما جایگاه کشور در رده‌بندی کشورهایی با بیشترین اینترنت ثابت جهان با ۳ پله سقوط نسبت به ماه قبل رده ۱۴۸ اعلام شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha