رتبه و نمره کل داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ جمعه منتشر می شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ پیش از این با اعلام سه نمره به داوطلبان اعلام شده بود، گفت: کارنامه کنکور ۱۴۰۲ حاوی رتبه جمعه منتشر می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) دکتر عبدالرسول پورعباس امروز ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با بیان اینکه نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در دو مرحله اعلام شده است، گفت: مرحله اول شامل کارنامه داوطلبان شرکت کننده در نوبت دوم آزمون سراسری (تیرماه) حاوی نمرات خام دروس گروه‌های آزمایشی که شرکت کرده، بیشترین نمره‌کل آزمون اختصاصی (کنکور) مربوط به نوبت اول و دوم (ملاک عمل در نمره‌کل نهایی) و نمره کل سابقه تحصیلی دریافتی از وزارت آموزش و پرورش است که با ورود به سامانه جامع آزمون سراسری، قابل مشاهده است.

وی افزود: کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، جمعه ۲۷ مرداد در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اطلاعات داوطلبان در سامانه جامع آزمون سراسری به آدرس https://my.sanjesh.org قابل مشاهده است.

ادامه دارد...

آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دو نوبت دی ماه ۱۴۰۱ و تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این آزمون برای نخستین بار سوابق تحصیلی داوطلبان که توسط وزارت آموزش و پرورش بر اساس نتایج امتحانات هماهنگ و کشوری با تأثیر قطعی ۴۰ درصدی برای سه گروه اصلی آزمایشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و تأثیر قطعی ۲۶ درصدی برای گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر اعمال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha