حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان و بانوان با "صنایع خلاق"

رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: ظرفیت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیل‌ ها و بانوان در استان کرمان کم و از سوی دیگر میزان درصد بیکاری در این دو گروه زیاد است؛ که با پرداختن به حوزه صنایع خلاق می‌ توان بخشی از این بیکاری را جبران کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی طبیب‌ زاده، در هشتاد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با موضوع بررسی ظرفیت های استان در حوزه صنایع خلاق افزود: فکر، ایده، فرهنگ، هنر و علاقه، مواد اولیه صنایع خلاق هستند؛ به همین دلیل باید در استان کرمان برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالا توجه بیشتری به این حوزه وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در نشست‌ های پیش جلسه شورای گفت و گو، ساعت‌ ها در رابطه با ظرفیت‌ های استان و بررسی نمونه‌ های موفق خارجی در زمینه صنایع خلاق بحث و تبادل نظر صورت گرفت و نتیجه آن شد؛ که عوامل اصلی رشد صنایع خلاق، در کرمان وجود دارند و می‌ توان به اهداف بزرگی در این حوزه دست یافت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان، تصریح کرد: صنایع دستی استان با وجود جایگاه مطلوب، اما نتوانسته نقش موثری در انتقال فرهنگ و همچنین صادرات استان ایفا کند؛ که با همراهی صنایع خلاق با این حوزه می‌توان صنایع دستی را به جایگاهی بهتر از قبل ارتقا داد.

سید مهدی طبیب‌ زاده در این جلسه با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در استان رو به رشد است، افزود: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با ارزیابی انجام شده؛ در سال ۱۴۰۱ رتبه اول کشور را کسب کرده است.

حل مشکل بیکاری فارغ التحصیلان و بانوان با "صنایع خلاق"

وی بیان داشت: صنایع خلاق باید مورد توجه ویژه باشند، چرا که کرمان دارای ظرفیت‌ های قابل توجهی در این زمینه است و از طرف دیگر صنایع خلاق موجب اشتغالزایی و ایجاد ارزش افزوده می‌ شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: ظرفیت اشتغال بانوان در استان پایین است که این امر در موضوع صنایع خلاق می‌ تواند دیده شود.

طبیب زاده یادآور شد: ظرفیت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیل‌ ها و بانوان در استان کرمان کم و از سوی دیگر میزان درصد بیکاری در این دو گروه زیاد است؛ که با پرداختن به حوزه صنایع خلاق می‌ توان بخشی از این بیکاری را جبران کرد.

وی از اعلام آمادگی اتاق کرمان برای تلاش و همکاری به منظور فراهم کردن زمینه‌ های بروز علایق، میراث و فرهنگ در حوزه صنایع خلاق خبر داد و با اشاره به ارزیابی های اخیر فضای کسب و کار در استان کرمان گفت: خوشبختانه نگرش جدیدی ایجاد شده و رشد فضای کسب و کار از صحبت های فعالان اقتصادی مشهود است.

اتاق بازرگانی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha