کد خبر: 202326
۱۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
حال اورژانس تهران خوب نیست

رئیس مرکز اورژانس استان تهران، به تشریح مهم ترین ماموریت های نیروهای پیش بیمارستانی در استان تهران پرداخت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) محمداسماعیل توکلی، روز یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری که در سالن کنفرانس مرکز اورژانس استان تهران برگزار شد، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲، اورژانس استان تهران شکل گرفت و ۲۵ درصد حجم مأموریت‌های کل کشور در این استان انجام می‌شود.

وی افزود: گستردگی کار در حوزه پیش بیمارستانی، باعث شده تا نیروهای اورژانس استان تهران بالغ بر ۹۰۰ هزار تماس از ابتدای سال جاری تاکنون داشته ایم.

توکلی ادامه داد: اورژانس استان تهران رکورددار مأموریت‌های هوایی است.

وی افزود: حال اورژانس استان تهران اصلاً خوب نیست، زیرا نیازمند ۷۰۰ پایگاه در استان تهران هستیم که ۴۰۷ پایگاه کم داریم.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران خاطر نشان کرد: کمبود ناوگان آمبولانس بسیار جدی است، به طوری که فقط ۸۰ دستگاه آمبولانس سالم داریم.

توکلی از کمبود نیروی انسانی در اورژانس استان تهران خبر داد و افزود: ما باید به ازای هر پایگاه اورژانس ۱۵ نیروی عملیاتی داشته باشیم که در حال حاضر ۶ نیرو به ازای هر پایگاه داریم.

وی با اشاره به اینکه اورژانس استان تهران ۱۰ هزار تماس روزانه دارد، گفت: از این تعداد تماس، ۳۵۰۰ مورد منجر به انجام مأموریت می‌شود.

توکلی ادامه داد: تعداد ۸۰۰ مأموریت منجر به انتقال به بیمارستان می‌شود.

به گفته وی، زمان رسیدن نیروهای اورژانس به محل مأموریت ۱۱ دقیقه است که نسبت به سال‌های گذشته ۶ دقیقه کاهش یافته است.

توکلی افزود: بنا داریم در ۱۴۰۳، صد درصد ناوگان اصلی اورژانس استان تهران را به سمت موتورلانس ببریم تا زودتر در محل مأموریت‌ها حاضر شویم.

رئیس مرکز اورژانس استان تهران، با گلایه از تماس‌های تلفنی مزاحم با اورژانس ۱۱۵، تاکید کرد: طرحی در دست اجرا است و به زودی رسانه‌ای خواهد شد که بر اساس آن، از طریق دستگاه قضائی با مزاحمان اورژانس برخورد خواهد شد.

توکلی در ادامه به همکاری خیرین برای تأمین آمبولانس، گفت: مجمع خیرین اورژانس کشور، قرار شد از امسال از معافیت گمرکی برای خرید آمبولانس استفاده کنند.

وی افزود: در استخدام جدید وزارت بهداشت، ۳۰۰ سهمیه به اورژانس استان تهران اختصاص یافته که اصلاً جوابگو نیست زیرا، با کمبود ۱۸۰۰ نیرو در کلانشهر تهران مواجه هستیم.

توکلی ادامه داد: در بیش از ۱۸۰ نقطه کلانشهر تهران، موتورلانس داریم که لازم است افزایش یابد.

وی در خصوص خروج نیروها از ااورژانس به دلیل سختی کار، گفت: سختی نوع کار و تعداد بالای مأموریت‌ها، باعث شده برخی از همکاران ما تصمیم به جدایی بگیرند.

توکلی افزود: خروج نیروها از اورژانس، باعث افزایش بار مالی حوزه سلامت خواهد شد و از همین رو، باید انگیزه‌ها را برای نیروهای اورژانس بالا برد.

وی با عنوان این مطلب که همه جور تماس با اورژانس داریم، گفت: بعد از کرونا، حجم تماس‌ها افزایش پیدا کرد.

توکلی افزود: اعزام آمبولانس به صحنه مأموریت به معنای اعزام به بیمارستان نیست و همکار ما باید تشخیص بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha