پیش‌بینی حضور ۴ میلیون تهرانی در پیاده‌روی جاماندگان اربعین‌حسینی

سخنگوی ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین گفت: این آئین از ساعت ۶ صبح روز اربعین از میدان‌های امام حسین (ع) و امامزاده حسن (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)روح الله نوبخت سخنگوی ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ ایستگاه صلواتی و موکب پذیرایی و غرفه‌های فرهنگی آماده خدمت رسانی به بیش از ۴ میلیون نفر از جاماندگان اربعین حسینی خواهند بود، گفت: این آئین از ساعت ۶ صبح روز اربعین از میدان‌های امام حسین (ع) و امامزاده حسن (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی آغاز خواهد شد.

وی همچنین از اقامه نماز اربعین در ۵۰ نقطه در طول مسیر ۱۴ کیلومتری خبر داد و افزود: در این مسیرها مداحان اقدام به چهارپایه خوانی و گروه‌های سرود و تئاتر برنامه‌های ویژه‌ای خواهند داشت.

نوبخت اظهار داشت: امسال به فضل الهی یازدهمین سال پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی را برگزار خواهیم کرد. بحمدالله طی ۱۰ سال گذشته این مراسم با یک رشد روز افزونی مواجه بوده‌است.

سخنگوی ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد جمعیتی حدود ۴ میلیون نفر در پیاده‌روی جاماندگان اربعین بودیم، گفت: از زمان آغاز کرونا ۱ تا ۲ سال آئین پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی تعطیل شد و خود مردم به صورت خودجوش این مسیر را عزیمت کردند، ولی در سال ۱۴۰۱ این مراسم به اوج رسید.

نوبخت اضافه کرد: سال گذشته حضرت آقا مهر تأیید را بر عنوان جاماندگان زدند مبنی بر اینکه اجتماع عظیمی از جوانان مؤمن و انقلابی در اجتماع بزرگ اربعین به عنوان جاماندگان حضور یافتند که این حضور دشمن را به انفعال کشاند.

وی اظهار داشت: سال گذشته در طول مسیر پیاده روی از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی و همچنین از امامزاده حسن منطقه ۱۷ تا مجموعه حرم حضرت عبدالعظیم ۱۵۰۰ موکب و ایستگاه صلواتی و فرهنگی داشتیم که واقعاً شور و حال خاصی به این مراسم افزود. مسیر اصلی پیاده‌روی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی است.

نوبخت ادامه داد: عمده موکب‌ها از مسیر امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بوده که یک تعداد محدودی در مسیر فرعی بودند. نوبخت گفت: مسیر اصلی پیاده‌روی حدفاصل میدان امام حسین (ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی است که موکب‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و مساجد در طول این مسیر اقدام به برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، صلواتی، از پذیرایی و نوشیدنی گرفته تا وعده ناهار، عصرانه و … می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته روحانیون هم منبرهای ۲ تا ۳ دقیقه‌ای در طول مسیر داشتند، این برنامه‌ها امسال هم مثل پارسال اجرا خواهد شد. نوبخت افزود: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب توسط گروه‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی و مساجد اولویت ما است. هیئت‌ها و نهادها برای مشارکت در مراسم به سایت جامانده مراجعه کنند.

نوبخت یادآور شد: از همه دستگاه‌های فرهنگی شهر تهران، هیأت‌های مذهبی دعوت می‌کنیم به پشتیبانی از موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی بشتابند، همچنین از همه موکب ها، هیأت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج و مساجد دعوت می‌کنیم با نام نویسی در سامانه «جامانده» به آدرس الکترونیکی www.jamandeh.com و پیام رسان پیامکی ۶۶۰۰۰۲۲۹۱ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خودشان را در بخش‌های فرهنگی و پذیرایی اعلام کنند.

وی اظهار داشت: انشاالله با جانمایی‌ای که انجام خواهد شد همه این عزیزان در همین مسیر پیاده روی اربعین ایفای نقش خواهند کرد.

نوبخت افزود: کمیته‌های محتوایی، فرهنگی، بهداشت و درمان، جانمایی، فضاسازی و تبلیغات محیطی، ایمنی و تأمینی و مباحث امنیتی و آبرسانی ودستگاه‌های وسازمان‌های مختلف شهر تهران در روز اربعین حسینی ایفای نقش خواهند داشت.

سخنگوی ستاد مردمی پیاده‌روی جاماندگان اربعین ادامه داد: سازمان‌های امدادی و خدمت رسان هم در طول مسیر خدمات امدادی و بهداشتی را برای زائران ارائه خواهند کرد ضمناً محلی را برای مادران و افراد مسن برای استراحت پیش بینی کردیم تا آنان بتوانند از فضاهای معنوی بهره بیشتری ببرند. نوبخت افزود: با اقدامات هنری و رسانه‌ای و معرفت بخشی باید عمق بخشی مناسبی به این برنامه‌ها داشته باشیم. پیش‌بینی ما برای امسال حضور و مشارکت ۴ میلیون نفر است او گفت: از آحاد مردم دعوت می‌شود به نوعی در این موکب‌ها فعالیت داشته باشند از خانم خانه دار گرفته تا از کسی که نذر دارد برای ساماندهی بیشتر به پایگاه‌های بسیج یا مساجد بروند و نذورات خود برای این مراسم را ادا کنند.

نوبخت یادآور شد: آحاد مردم جهت مشارکت در پذیرایی و خدمت رسانی به پایگاه‌های بسیج مراجعه نموده و در غرفه‌های بسیج ارائه خدمت و پذیرایی داشته باشند؛ پیش‌بینی ما برای امسال حضور و مشارکت ۴ میلیون نفر است. وی ادامه داد: بسیاری از عاشقان دلباخته و جامانده از مراسم اربعین کربلا در این پیاده روی شرکت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha