کد خبر: 201841
۵ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
افزایش اشعه فرابفش و خطر گرمازدگی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار پراکنده در ارتفاعات برخی استان‌ها و احتمال سیلاب‌های موقت خبر داد و گفت: از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، صخره‌نوردی و حضور در طبیعت اجتناب شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)درباره شرایط جوی روزهای پایانی هفته اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۵ و ۶ مرداد) بارش‌های همرفتی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر و غروب در ارتفاعات خراسان شمالی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات جنوب و شرق فارس، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شدت بارش‌ها طی پنجشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی و طی جمعه در شمال هرمزگان می‌تواند منجر به سیلاب موقتی شود بنابراین در این مناطق توصیه می‌شود از فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، صخره‌نوردی و حضور در طبیعت اجتناب شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: در سایر مناطق کشور استقرار جوی غالبا پایدار و افزایش دما در طی روز پیش‌بینی می‌شود. وزش باد گاهی شدید مهمترین پدیده جوی در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع استان است.

وی تاکید کرد: افزایش اشعه فرابفش طی ساعات میانی روز منجر به آسیب‌های پوستی و چشم می‌شود، اقدامات حفاظتی مناسب جهت کاهش آسیب لحاظ شود. همچنین با توجه به افزایش محسوس دما، مخاطره گرمازدگی می‌تواند منجر به اختلال عملکرد در برنامه صعود باشد بنابراین توصیه می‌شود برنامه صعود به ساعات اولیه صبح موکول شده و مایعات کافی و لباس با تهویه مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

ضیاییان در پایان درباره ارتفاعات تهران نیز گفت: طی پنجشنبه و جمعه هوای تهران آفتابی و گرم، گاهی وزش باد و طی بعدازظهر در خط‌الراس‌ها و قلل مرتفع وزش باد و گاهی وزش باد شدید و افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha