مودم را در این مکان‌ها قرار ندهید

ایتنا - برای عملکرد خوب سرویس اینترنت در خانه جای قراتر گرفتن مودم بسیار مهم است. روتر در پشت مبلمان حجیم یا در کنار وسایل دیگر که می تواند باعث اختلال در سیگنال شود، خودداری کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، نباید روتر مودم را در پنج مکان خاص قرار داد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)از سرویس مقایسه پهنای باند «برود باند جنی» (Broadband Genie)، توضیح می‌دهد برای عملکرد خوب سرویس اینترنت در خانه جای قراتر گرفتن مودم بسیار مهم است. این متخصص توصیه می‌کند که سعی کنید «خط دید واضح» را برای روتر ایجاد کنید.

او به روزنامه میل گفت: باید در زمان در نظر گرفتن قواعد کلی برای عملکرد خوب سرویس اینترنت در خانه، رفع موانع در برابر روتر را مد نظر قرار داد. او افزود: از قرار دادن روتر در پشت مبلمان حجیم یا در کنار وسایل دیگر که می تواند باعث اختلال در سیگنال شود، خودداری کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، نباید روتر مودم را در پنج مکان خاص قرار داد.

زیر پله‌ها

بسیاری از مردم ترجیح می دهند روتر خود را از دید دور نگه دارند، اما اگر می‌خواهید سرعت اینترنت قابل اطمینان بالایی داشته باشید، انجام این کار می تواند مضر باشد. الکس تافتز گفت: ما می‌دانیم که روترها خاص‌ترین اشیاء در خانه شما نیستند، اما مانند هری پاتر با آن رفتار نکنید و آن را زیر پله‌ها قفل نکنید.

آشپزخانه

بسیاری از دستگاه‌های آشپزخانه از سیگنال‌های رادیویی استفاده می‌کنند که می‌تواند باعث اختلال در سیگنال اینترنت شما شود. الکس در این باره گفت: آشپزخانه گاهی اوقات خانه تعدادی از سیگنال‌های رادیویی است و شاید عامل اصلی در اختلال اینترنت شما مایکروویو باشد. مایکرویو همان سیگنال ۲.۴ گیگاهرتز استفاده می‌کند که هنگام گرم کردن مقداری غذا با روتر شما رقابت می‌کند.

کنار پنجره

قرار دادن مودم کنار پنجره یک انتخاب محبوب ولی غیرمنطقی است، به ویژه در ماه‌های تابستانی بسیار گرم اگر روتر شما در کنار پنجره در حال گرم شدن است، ممکن است مشکل ایجاد کند. الکس گفت: مانند هر وسیله الکتریکی، خنک نگه داشتن روتر مهم است. این کار در تابستان می‌تواند دشوارتر باشد، اما از قرار دادن آن در کنار پنجره‌هایی که در معرض نور مستقیم خورشید است، خودداری کنید. به گفته این یک نقطه سایه که اطراف آن توسط اشیاء بزرگ مسدود نمی‌شود باید خوب باشد. اطمینان حاصل کنید که تهویه مناسب در اتاق نیز وجود دارد.

کنار گلدان یا آکواریوم

این نه تنها می تواند یک خطر ایمنی برای یک محصول برقی باشد، بلکه آب می‌تواند سیگنال‌های «وای فای» شما را مسدود کند. الکس در این باره گفت: آب سیگنال‌های «وای فای» را مسدود می‌کند، بنابراین روتر خود را نزدیک هر چیزی که آب زیادی دارد قرار ندهید. خواه این آبشار داخلی در خانه شما، آکواریوم، کاسه ماهی یا حتی گلدان‌هایی که داخل آن آب زیادی وجود دازد، باشد.

اتاق زیر شیروانی

قرار دادن روتر مودم خود در اتاق زیر شیروانی از دستیابی «وای فای» شما به پتانسیل کامل خود جلوگیری می‌کند. در عوض، می‌توانید دستگاه را در وسط خانه قرار دهید نه درکناره دیوارها یا پنجره‌ها. الکس در این باره گفت: فضای اتاق زیر شیروانی برای قدرت سیگنال بهینه نیست. در حالت ایده آل، شما می خواهید روتر خود را در طبقه همکف در وسط خانه خود قرار دهید، این بهترین شانس را برای دسترسی به تمام اتاق‌های خانه شما می‌دهد. مواد عایق دار در اتاق زیر شیروانی همچنین می‌تواند دریافت سیگنال بهتر را دشوارتر کند. اگر از فضای اتاق زیر شیروانی خود استفاده می کنید و به اینترنت در آنجا نیاز دارید، باید از تقویت کننده «وای فای» استفاده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha