افتتاح مرکز پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان

مرکز پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.‌

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در آیین افتتاح این طرح با بیان اینکه امیدوارم هیچ بحرانی پیش نیاید، گفت: هوشیار و بیدار بودن اعضای مدیریت بحران سبب ایجاد احساس اطمینان و امنیت بین مردم می شود.

وی تاکید کرد: کرمان به عنوان استان آزمایشی جنوب شرق کشور در مدیریت بحران تبدیل می‌ شود.

وزیر کشور با تاکید بر اجرای سازه‌ های پایدار، محکم و استاندارد و کاهش خسارات در زمان بحران گفت: یکی از دستور کارهای ستاد بحران، پیشگیری از اتفاقات است.

احمد وحیدی صبح امروز پنج‌ شنبه ۲۲ تیر در آیین افتتاح مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان با گرامیداشت روز مباهله و تشکر از استاندار و مسئولان استان جهت راه‌ اندازی ساختمان مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان، افزود: بحران، یک شرایط ویژه و غم‌ انگیز برای هر ملتی است و اهمیت دارد؛ که در این زمان، افرادی در کنار مردم و یاری‌ رسان باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و حضور در صحنه بسیار حائز اهمیت است، عنوان کرد: دانش کافی و مدیریت در هنگام بحران دارای اهمیت بسیاری است.

مرکز پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان افتتاح شد

وزیر کشور با بیان این مطلب که برخی وقایع قابل پیشگیری است؛ اما در خصوص زلزله دانش کمتری جود دارد، تصریح کرد: اگر سازه‌ های پایدار، محکم و استانداردی داشته باشیم، قطعا خسارات کمتری رخ خواهد داد، لذا یکی از دستورکارهای ستاد بحران، پیشگیری از اتفاقات است.

وی خاطرنشان کرد: ستاد بحران باید دائم در حال رصد شرایط جهت پیشگیری از حوادث باشد؛ که این امر مستلزم مدیریت و کنترل شرایط است.

مدیرکل راهداری استان کرمان نیز در این آیین بلدوزر، کمرشکن، پمپ آب و لجن کش را از نیازهای استان اعلام کرد.

شایان ذکر است؛ این بنا با ۲ هزار و ۵۰۰ متر در سه طبقه احداث احداث شده و ۳۰ دستگاه اجرایی شبانه روزی در آن مستقر هستند و خدمات مدیریت بحران را برخط به هموطنان می دهند.

از این مرکز به عنوان آماده ترین ظرفیت مدیریت بحران استان کرمان یاد می شود.

امکان سنجی ایجاد این پروژه از سال ۸۶ و موافقت نامه احداث و عملیات ساختمانی آن از سال ۸۸ شروع که بنا به اعلام مسئولان اداره کل مدیریت بحران کرمان حدود ۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۱۴ سال در این پروژه صرف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha