دانشگاه نیازمند غربالگری، تبارشناسی و مرزبانی فرهنگی است

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی گفت: ادامه غربالگری، تبارشناسی و مرزبانی فرهنگی سه گام مؤثر در مراقبت فرهنگی از فضای دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به مسئولیت مدیریت فضای فکری و فرهنگی دانشجو در دانشگاه‌ها اظهار کرد: حوادثی که اخیرا در کشور اتفاق افتاد، اگرچه شاید برای هر انسان متعهد و انقلابی، موضوع دردناک و غیرقابل تحملی به نظر می‌رسید اما همان‌طور که ذات اقدس پروردگار عالم می‌فرماید «وَعَسَیٰ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ»، همین تحرکات اخیر باعث شد تا یک آرایش منسجم، یکپارچه و مسلط در عرصه فرهنگی شکل بگیرد و افرادی که نقش‌آفرین در این عرصه بودند، متوجه اهمیت کنش‌گری و مسئولیت خود باشند.

وی با اشاره به آیه ۲۱۶ سوره مبارکه بقره خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر، جریان‌های متخاصم با نظام به دنبال این بودند که با بهره‌گیری‌های شخصی در نهایت به نفع‌های جریانی برسند و انحراف را در بدنه دانشگاهی کشور نهادینه کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز ما در عرصه دانشگاه، نه‌تنها شکست خورده نیستیم بلکه پیروز هم محسوب می‌شویم. کم نیستند تخصص‌هایی که از دل دانشگاه‌ها بیرون می‌آیند و اگرچه ماهیت علمی و فنی دارند اما در عمل بر پایه دیانت و معنویات، فرد از فارغ‌التحصیل سرفصل‌های آموزشی غربی به یک عنصر مخلص و معتقد به ضرورت تعالی جامعه تبدیل می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه غربالگری، تبارشناسی و مرزبانی فرهنگی را سه گام مؤثر در مراقبت فرهنگی از فضای دانشگاهی دانست و گفت: غربالگری دانشجویان برای تبارشناسی آن‌ها یک امر ضروری است. پس از این نوبت به مرزبانی فکری می‌رسد تا برای آن کسی که از معارف عقب افتاده است، عنصر رفاقت بتواند جبران‌کننده نواقص باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha