محکوم کردن سازمان ملل به هتک حرمت به قرآن کریم

سازمان ملل اعلام کرد هتک حرمت قرآن مجید در سوئد، اقدامی ناپسند و بی‌احترامی به مسلمانانی است که هم‌اکنون عید سعید قربان را جشن می‌گیرند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) وب‌سایت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد میگل موراتینوس، نماینده عالی اتحادیه تمدن‌های سازمان ملل متحد UNAOC آتش‌زدن قرآن کریم در مقابل مسجدی در مرکز شهر استکهلمِ سوئد را به صراحت محکوم کرد.

بنا بر این بیانیه میگل موراتینوس گفته «این اقدام ناپسند بی‌احترامی به مسلمانانی است که عید سعید قربان را جشن می‌گیرند.»

آن‌گونه که در بیانیه سازمان ملل آمده «نماینده عالی بر اهمیت حمایت از آزادی بیان به عنوان یک حق اساسی بشر تاکید کرد. وی در عین حال تاکید می کند که هتک حرمت به کتب مقدس و اماکن مذهبی و همچنین نمادهای مذهبی غیرقابل قبول است و می تواند به تحریک خشونت منجر شود. دبیر کل (آنتونی گوترش) از نظرات نماینده عالی حمایت می کند.»

چهارشنبه گذشته یک شهروند تندرو سوئدی تحت حمایت مقامات این کشور در مقابل مسجدی در استکهلم، پایتخت سوئد اقدام به هتک حرمت به قرآن کریم کرد. این شخص افراطی در مقابل حدود ۲۰۰ نفر اقدام به پاره کردن صفحات قرآن کریم و آتش زدن آن کرد. در این اثنا، حاضران با فریادهای «الله اکبر» به این اقدام فرد موهن اعتراض کردند و فردی نیز تلاش کرد که به سمت وی سنگ پرتاب کند اما پلیس وی را بازداشت کرد. پیش از این، پلیس سوئد اعلام کرده بود که به تظاهرات افرادی که خواهان آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در برابر مسجد اصلی استکهلم در نخستین روزهای عید مبارک قربان هستند، مجوز داده است.

این اقدام شنیع واکنش های گسترده ای در سطح جهان به دنبال داشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha