برای درمان گرمازدگی در ایام اربعین اتاق‌های سرد احداث خواهد شد

رئیس اورژانس کشور گفت: با توجه به اینکه اربعین امسال با گرما و شرجی روبه‌رو هستیم و احتمال گرمازدگی زائران وجود دارد، احداث اتاق‌های سرد بخصوص در استان خوزستان از راهکارهای سازمان اورژانس برای درمان گرمازدگی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)جعفر میعادفر رئیس اورژانس کشور امروز در حاشیه سفر به خوزستان طی نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران اربعین حسینی افزایش یابد که آمادگی‌های لازم در سازمان اورژانس کشور برای ارائه خدمات فراهم شده است.


وی افزود: هر ۶ مرزی که محل تردد زائران اربعین حسینی است مورد بازدید قرار گرفتند تا چالش‌های سال گذشته رفع گردد.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته خدمت رسانی به زائران اربعین در مرزها و مسیرهای منتهی به گذرگاه‌های مرزی باشماق، تمرچین، خسروی، مهران، چذابه و شلمچه ارائه می‌شود.

میعادفر با اشاره به اینکه اربعین امسال با گرما و شرجی رو به رو هستیم و احتمال گرما زدگی زائران وجود دارد افزود: احداث اتاق‌های سرد بخصوص در استان خوزستان از راهکارهای سازمان اورژانس با درمان گرمازدگی است.

وی بیان‌کرد: همچنین علاوه بر استقرار بیمارستان‌های صحرایی و مراکز ثابت استفاده از اتوبوس آمبولانس و درمانگاه‌های سیار از دیگر خدمات سازمان اورژانس کشور برای زائران اربعینی خواهد بود.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: همه زائران اربعین که از نقاط مختلف کشور وارد مرزهای منتهی به کربلا می‌شوند تا زمان خروج آنان از مرزها، خدمات رسانی می‌شوند.

میعادفر اظهارکرد: تمامی مرکز فوریت‌های استان‌های کشور با استفاده از نیروهای تخصصی، بهداشتی و اورژانسی با امکانات خود در مرزهای ۶ گانه حضور می‌یابند.

وی افزود: خدمت‌رسانی به زائران منطبق با میزان تردد آنان خواهد بود، ولی هرجا نیاز فوری در هریک از مرزها وجود داشت عوامل اورژانس به سرعت وارد عمل می‌شوند.

منبع :فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha