شروع ثبت نام صدور پروانه موکب‌های اربعین حسینی ۱۴۰۲

رئیس قرارگاه اربعین حسینی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از آغاز ثبت نام صدور و تمدید پروانه موکب‌های اربعین خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنرخبرگزاری سلامت(طبنا)مجید نامجو رئیس قرارگاه اربعین حسینی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: علاقه‌مندان به برپایی موکب و مسئولان مواکبی که سال‌های گذشته پروانه موکب‌داری دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی www.mokeb.atabat.org نسبت به درخواست صدور پروانه جدید یا تمدید پروانه خود برای اربعین حسینی ۱۴۰۲ اقدام کنند.

وی افزود: با همت خیران، هیات‌های مذهبی و خادمان موکب‌ها در سراسر کشور، برنامه‌ریزی شده است تا با استعداد بیش از ۳ هزارموکب، خدمات اسکان و تغذیه به زائران اربعین حسینی امسال ارائه شود.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و تفاهمی که با مسئولان عراقی به امضاء رسیده است، عملیات ارسال تجهیزات و اقلام موکب‌ها از ۲۵ محرم آغاز و تا ۵ صفر از مرزهای شلمچه و مهران و در صورت نیاز مرز خسروی ادامه خواهد داشت.

نامجو افزود: بعد از این تاریخ اگر نیاز به ارسال بود، همچون سال گذشته از طریق مرز سومار عملیات ارسال اقلام و تجهیزات موکب‌ها صورت خواهد گرفت.

جانشین رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات ادامه داد: موکب‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند تا خدمات اسکان و تغذیه را از دهم صفر آغاز کرده و تا بیست وسوم ماه صفر ادامه دهند.

نامجو تصریح کرد: به این منظور ۱۰ قرارگاه در داخل و خارج کشور فعال خواهند شد که از این تعداد ۴ قرارگاه نجف، کربلا، کاظمین و سامراء در عراق و ۶ قرارگاه در ایران قرار دارند.

وی گفت: از ۶ قرارگاه داخل کشور ۵ قرارگاه در استان‌ها و مرزهای خروجی شامل خوزستان (مرز چزابه و شلمچه)، ایلام (مرز مهران)، کرمانشاه (مرز خسروی)، کردستان (مرز باشماق) و آذربایجان غربی (مرز تمرچین) و یک قرارگاه ویژه زائران خارجی در مرز ورودی سیستان و بلوچستان (مرز میرجاوه و ریمدان) فعال خواهند شد.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا، تامین آب و یخ و اسکان، اولویت اصلی کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی است.

نامجو گفت: توصیه اکید ما به مواکب این است که با توجه به گرمای هوا، برای تهیه تجهیزات تهویه مطبوع و لوازم سرمایشی و تامین آب و یخ برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه بازدیدهای دوره‌ای از مرزها صورت گرفته و نیازسنجی‌های لازم انجام شده است تأکید کرد: خدمات دهی برای زائران براساس برنامه زمانبندی که ستاد مرکزی اربعین حسینی ابلاغ خواهد کرد، اجرایی خواهد شد.

نامجو یادآور شد: از زمستان سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین حسینی در ستاد توسعه و بازسازی عتبات و برگزاری انتخابات نمایندگان موکب‌های سراسر کشور و تشکیل شورای راهبردی مواکب برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر اربعین ۱۴۰۲ در کمیته مشاکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه آغاز شد./تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha