نمایندگان سقف حقوق دولتی را افزایش دهند

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در جلسه معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت بافعالان معدنی استان کرمان گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان وصول و واریز به خزانه حقوق دولتی کرمان در سال گذشته بود که طبق قانون معادن باید حدود ۳ هزار میلیارد تومان به این استان برمی گشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد، در جلسه با معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت بافعالان معدنی استان کرمان، گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان وصول و واریز به خزانه حقوق دولتی کرمان در سال گذشته بود، که طبق قانون معادن باید حدود ۳ هزار میلیارد تومان به این استان برمی گشت، اما بر مبنای جداول بودجه ای سقف ۸۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی را برای کل کشور در نظر گرفتند.

وی افزود: ۴۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی در کشور وصول و به خزانه واریز شد و طبق تبصره ۶ ماده چهار قانون معادن باید از این میزان ۶ هزار میلیارد تومان به استان ها پرداخت می کردند؛ اما سقف برای آن در نظر گرفتند و ضعف قانونی از اینجا شکل گرفت و به تناسب آن، این ۸۰۰ میلیارد تومان بین استان ها تقسیم و سهم استان کرمان خیلی کم شد و با توجه به اینکه کرمان استانی معدنی است و سهم بزرگی از حقوق دولتی را پرداخت می کند، به شدت از تعیین این سقف ضرر می کند.

مدیر کل صمت شمال استان کرمان؛ با بیان اینکه وصول حقوق دولتی امسال ۴۸ هزار میلیارد تومان شده است، عنوان کرد: سقف استان ها از حقوق دولتی معادن کشور در سال جاری از ۸۰۰ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان ارتقا یافته، در حالی که باید بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به استان ها اختصاص یابد و اختلاف فاحشی در این حوزه وجود دارد.

حسینی نژاد خاطرنشان کرد: لذا نمایندگان کشور باید تلاش کنند، در سقف حقوق دولتی معادن استان ها در بودجه کشور اصلاحاتی انجام دهند تا این بودجه صرف توسعه و رفاه در شهرستان ها و استان های معدنی شود.


وی خاطرنشان کرد: استان کرمان ۴۷۵ معدن فعال دارد که از این میزان ۱۲۰ میلیون تن سالانه برداشت معدنی می شود. اکنون ۳۲ هزار نفر به صورت مستقیم در حوزه معدن استان کرمان مشغول به کار می باشند.

اداره کل صمت شمال استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha