۳۲۶ محدوده معدنی در استان کرمان به مزایده گذاشته خواهد شد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه ۸ هزار و ۱۳۵ محدوده معدنی در استان ثبت شده است، گفت: ۳۲۶ محدوده معدنی در استان کرمان آماده شده است؛ تا به مزایده گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی حسینی‌ نژاد در نخستین جلسه شورای معادن استان کرمان؛ با ارائه گزارش خلاصه‌ای از وضعیت معادن استان، گفت: ۸ هزار و ۱۳۵ محدوده معدنی در استان ثبت شده است؛ که ۲ هزار و ۵۶۰ محدوده فعال و ۵ هزار و ۵۷۵ محدوده غیرفعال هستند.

وی با اشاره به وجود ۸ پهنه معدنی در استان گفت: این پهنه‌ها عموما در اختیار ایمیدور و سازمان زمین‌شناسی هستند که با تعیین تکلیف آنها، تعدادی از محدوده‌های معدنی آزاد می‌شوند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان؛ با بیان اینکه ۳۲۶ محدوده معدنی در استان آماده شده است؛ تا به مزایده گذاشته شود، عنوان کرد: تلاش داریم کار اکتشافی در ۵۰۰ محدوده مزایده‌ ای زیر پهنه‌ ها نیز با کمک شرکت‌ های بزرگ معدنی پیش ببریم و به این شکل ۸۰۰ محدوده تعیین تکلیف می‌ شود.

حسینی نژاد؛ میزان وصول حقوق دولتی معادن استان را ۱۴ هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: پیش‌ بینی امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

۳۲۶ محدوده معدنی در استان کرمان به مزایده گذاشته خواهد شد

وی با بیان اینکه ۶۵ درصد مالیات استان را شرکت‌ های بزرگ پرداخت می‌ کنند، تصریح کرد: پیش‌ بینی شده است؛ که در مجموع استان کرمان ۳۵ هزار میلیارد تومان از سوی معادن و شرکت‌ های بزرگ صنعتی معدنی بزرگ به حساب خزانه دولت واریز ‌شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، ابراز داشت: امسال پیش‌ بینی شده است؛ که یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل یک درصد فروش معادن وصولی داشته باشیم، که هزار میلیارد تومان آن باید برگشت داده شود.

گفتنی است؛ با مصوبه شورای معادن استان مقرر شد، شرکت ملی مس و شرکت صنعتی معدنی گل‌ گهر و گهرزمین در تفاهم با بانک‌ های استان به نحوی عمل کنند؛ که مبلغی به عنوان تسهیلات ارزان قیمت از محل معادل گردش حساب به واحدهای تولیدی که با معرفی کارگروه رونق تولید مصوب می‌ شود، پرداخت کنند.

همچنین مقرر شد؛ شورای هماهنگی بانک‌ ها نیز طی یک ماه آینده به استناد مصوبات قبلی شورا نسبت به بررسی آخرین وضعیت انتقال حساب‌ های شرکت‌ های بزرگ از جمله صنایع مس، گل‌ گهر، گهر زمین، اسفندقه، زغالسنگ، ماهان، میدکو و سایر شرکت‌ ها اقدام و گزارش آن را در جلسه آتی شورا ارائه شود.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha