ابطال و تعلیق ۱۱۳ پروانه استاندارد در زنجان 

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان، گفت: در سال گذشته ۷۵ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی به علت عدم رعایت الزامات استاندارد ابطال و ۳۸ مورد نیز به دلیل ضعف در برخی از الزامات استاندارد، تعلیق شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،صابر کاظمی، با اشاره به استانداردسازی محصولات تولیدی استان، اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۵ فقره صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی و ۱۷۵ مورد نیز تمدید و تجدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در حوزه های مختلف صنایع استان انجام شده است.

وی افزود: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد از جمله تکالیف قانونی برای حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد، استمرار کنترل کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و ترغیب این واحدها به ارتقای کیفیت محصولات تولید شده بر اساس معیارهای سازمان ملی استاندارد است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۷۵ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی به علت عدم رعایت الزامات استاندارد ابطال شد، بیان کرد: ۱۲۳ فقره پروانه نیز به دلیل ضعف در برخی از الزامات استاندارد، تعلیق شد که به محض رعایت کامل شرایط استانداردهای ملی، ۸۵ فقره از این تعداد رفع تعلیق و مجاز به تولید انبوه و ارائه به بازار شدند.

سرپرست اداره کل استاندارد استان زنجان تأکید کرد: شهروندان برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده بر روی محصول، به هنگام خرید، حتماً کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند تا از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha