مشکل زمین مسکن ملی زنجان حل شد/ m6 تا پایان اردیبهشت ماه تحویل متقاضیان می شود

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان،اصغر اسماعیلی، با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شرق و غرب زنجان اجرا می‌شود، اظهار کرد: ۴۵ پروژه نهضت ملی مسکن در استان زنجان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به میانگین بالای ۴۵ درصدی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن، گفت: پروژه‌هایی نیز در زنجان بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در این میان بخشی از پروژه m6 که پیشرفت ۱۰۰ درصدی دارد، اواخر اردیبهشت‌ماه امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بر لزوم تداوم و تقویت همکاری شرکت‌های خدمات‌رسان در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و یادآورشد: تامین به موقع زیرساخت‌ها باعث تسریع در تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان خواهد شد.

رفع مشکل تامین زمین در شهر زنجان

اسماعیلی با بیان اینکه در شهر زنجان مشکل زمین حل شده است، گفت: در همین راستا ۱۰۰۰ هکتار زمین در غرب زنجان با همکاری بنیاد مستضعفان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تخصیص و تسهیل زمین در زنجان و سایر شهرهای استان به جد دنبال می‌شود، افزود: برای اجرای پروژه باید زمین تخصیص داده شود که در این راستا و در برخی از شهرستان‌های استان، زمین دولتی نداریم و برای اینکه تسهیل زمین اتفاق بیفتد، با شهرداری‌ها و تعاونی‌هایی که زمین در داخل محدوده شهری دارند، وارد معامله شدیم.

این مسئول با بیان اینکه ۲۲ هکتار زمین طی سال ۱۴۰۰ نیز در شهرستان خدابنده خریداری شده و ۵۱۹ واحد مسکونی نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر قیدار در دست ساخت است، بیان کرد: همچنین در حال مذاکره با اوقاف بوده و در این راستا به توافق ۱۵۰ هکتار زمین دست یافته‌ایم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در سلطانیه حدود ۲۰ قطعه زمین تامین شده و به صورت پلکانی به متقاضیان تحویل داده می‌شود تا ساخت و ساز را انجام دهند، ادامه داد: در شهر زنجان با الحاق ۱۰۰۰ هکتاری، مشکلی برای تامین زمین در شهر زنجان وجود ندارد و نیاز بیشتر ما در نهضت ملی مسکن برای مرکز استان است.

وی تصریح کرد:قرارداد اداره‌کل راه ‌و شهرسازی برای ساخت‌ و ساز پروژه‌های نهضت ملی مسکن با سازنده است و قرارداد با متقاضیان بعد از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شروع و انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه برای هر پروژه مسکن، قراردادی با سازنده وجود دارد، تاکید کرد: اگر کم‌کاری و تأخیری از طرف سازنده در پروژه ایجاد شود، باید لایحه تاخیراتی توسط سازنده ارائه شود و در این میان اگر تأخیرات مشهود باشد، سازنده جریمه خواهد شد که در چند مورد از پروژه‌ها این مشکل وجود داشت اما بر طرف و پیمانکارانی که کم‌کاری داشتند، خلع ید شدند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha