زندگی مردم کرمان با کشاورزی گره خورده است

استاندار کرمان در دیدار با معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، گفت: با توجه به اینکه زندگی مردم استان کرمان، با کشاورزی گره خورده است، اعمال قوانین استاندارد باید به گونه‌ ای باشد؛ که موجب تسهیل صادرات شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در دیدار با احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد، گفت: صادرکنندگان خرما و پسته استان کرمان متعهد به قوانین ارزی هستند، اما سختگیری‌ های زیاد در گمرک موجب کاهش صادرات استان می‌ شود.

وی افزود: باید مشکلات و چالش‌ های صادر کننده پسته استان را شنید و بر این اساس موانع را برطرف کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: خرما، پسته و محصولات گلخانه‌ ای سه محصول مهم و صادراتی ما هستند و از آنجا که زندگی مردم وابسته به کشاورزی است، کوچک‌ ترین تنش در این زمینه موجب آسیب به کشاورزان می‌ شود.

فداکار عنوان کرد: محصول اصلی در شرق استان خرما است و چنانچه در این زمینه مشکلاتی به وجود آید، چالش‌ های عدیده‌ ای برای مردم این منطقه ایجاد می‌ شود، لذا قوانین استاندارد باید موجب تسهیلگری در امر صادرات شود.

امیر حسن‌ زاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در این دیدار، تصریح کرد: ۱۲ شهرستان استان کرمان درگیر محصول پسته و خرما هستند؛ لذا زندگی مردم به نوعی وابسته به کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان به دلیل سرمازدگی کم شده است، تاکید کرد: قوانین استاندارد باید موجب تسهیلگری در امر کشاورزی شود.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha